رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز گفت: نظارت بر واحدهای صنفی، تولیدی و خدماتی استان البرز در روز‌های پایانی سال ٩٩تشدید شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، با هدف جلوگیری از گسترش ویروس کرونا، نظارت و بازرسی از واحد های صنفی مجاز به فعالیت برای رعایت دقیق اصول بهداشتی تشدید شد.

رعایت دقیق مسائل بهداشتی مانند استفاده از محلول ضدعفونی کننده و گذاشتن دستکش پلاستیکی یکبار مصرف (در صورت نبود دستکش استفاده از کیسه فریزری) برای مشتریان در ورودی واحدهای صنفی الزامی و درصورت رعایت موارد بهداشتی از سوی واحدها با آنها برخورد قانونی خواهد شد.

متصدیان واحدهای صنفی هنگام فعالیت باید از ماسک و دستکش و مواد شوینده و ضدعفونی کننده به طور مداوم استفاده کنند تا سلامت خود و دیگران را به خطر نیندازند.

استفاده از دستگاه کارت خوان به جای پرداخت پول نقدی برای جلوگیری از آلودگی، ضد عفونی کردن مداوم محیط فروشگاه از دیگر نکات ضروری است.

ربیعی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز نیز به خبرنگار ما گفت: با توجه به افزایش خرید مردم در روز‌های پایانی سال، بازرسی از واحد‌های صنفی خصوصاً واحد‌های صنفی عرضه کننده کالا و خدمات مرتبط با ایام نوروز تشدید می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز افزود: از مجموع سه هزار و پانصد و ۵۵ بازرسی صورت گرفته هفتصد و ۹۰ پرونده به ارزش نهصد و ۹۰ میلیارد ریال تشکیل و به مراجع ذی ربط ارجاع شده است.

ربیعی گفت: علاوه بر بازرسی‌های انجام شده در مرکز استان در شهرستان‌ها نیز امر نظارت با دقت انجام می‌شود.

او درباره عمده تخلفات صنفی افزود: عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، کم‌فروشی، گرانفروشی، عدم صدور فاکتور و... از جمله تخلفات مهم به شمار می‌رود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز در پایان گفت: شهروندان البرز در صورت مشاهده هر گونه تخلف صنفی در زمینه کالا و خدمات، می‌توانند مراتب را  از طریق  شماره گیری  ۱۲۴ به ما اطلاع دهند.

انتهای پیام/ر  .ن

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.