یک کارشناس هواشناسی گفت:سامانه بارشی روز شنبه در سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور سبب بارش برف و باران شده و سپس از کشور خارج می‌شود.

صادق ضیائیان یک کارشناس هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه طبق بررسی و تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی سامانه بارشی از غرب و شمال غرب وارد کشور شده و در نیمه غربی، مرکز و سواحل دریای خزر و فعال است گفت: این سامانه بارشی در روز جمعه ضمن تقویت با حرکت به سمت شرق در اغلب مناطق کشور به جنوب و جنوب شرق فعال خواهد بود.

او اظهار کرد: این سامانه روز شنبه در سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور سبب بارش برف و باران شده و سپس از کشور خارج می‌شود.

این کارشناس هواشناسی یادآور شد: با توجه به اینکه عبور سامانه در زمان کوتاهی صورت می‌گیرد، فعالیت سامانه در اغلب مناطق کشور با وزش باد شدید همراه خواهد بود.

ضیائیان با بیان اینکه در ارتفاعات و مناطق سردسیر این سامانه بارشی سبب و کولاک برف و در شرق و جنوب شرق سبب گرد و خاک خواهد شد یادآور شد: از روز دوشنبه شاهد کاهش محسوس دما بین ۸ تا ۱۲ درجه در نیمه شمالی کشور خواهیم بود.

اواظهار کرد: در سه روز آینده دریای خزر و خلیج فارس مواج و متلاطم خواهد بود و از ظهر روز یکشنبه تا اواخر هفته آینده در اغلب مناطق کشور آسمانی صاف و جوی آرام پیش رو خواهیم داشت.

ضیائیان درباه آب وهوای تهران گفت: آسمان تهران فردا ابری، دارای مه رقیق، بارش باران همراه با وزش باد رگبار رعد و برق و وزش باد شدید همراه خواهد بود و بیشترین دمای تهران ۱۱ و کمترین آنان منفی یک درجه خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار