اسلامی گفت: با پیش‌بینی‌های درست سازمان هواشناسی در سال ۹۸ اعتماد مردم به این سازمان جلب شده است.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در مراسم سالروز تاسیس سازمان هواشناسی کشور  با بیان اینکه استفاده از همه فرصت ها برای توسعه کشور یک نماد محسوب می شود افزود: سازمان هواشناسی نیاز ویژه تری به توسعه و توسعه یافتگی دارد و باید در این حوزه اقدامات لازم را انجام دهیم .

او بیان کرد: با توجه به آنکه سازمان هواشناسی و همچنین سازمان علوم جوی در حال توسعه هستند بنابراین باید توسعه تجهیزات در این حوزه هم صورت گیرد.

اسلامی با بیان اینکه هر آنچه که برای هواشناسی لازم است باید انجام دهیم و ما در این راه نباید کوتاهی کنیم گفت: در یک بازه ای از زمان به هواشناسی توجهی نشد اما اهتمام جامعه مدیران از جمله آقای نوریان که تجربه حضور سه دهه در سازمان هواشناسی و هوانوردی را دارد باعث شد که این سازمان به فراموشی سپرده نشود.

اسلامی اظهار کرد: ما هم اکنون در یک برهه از زمان هستیم که ترازها جابه جا می شود و ما باید تراز خود را در بخش تکنولوژی و علوم فناوری ارتقا دهیم و بتوانیم جایگاه ایران و هواشناسی را بالاتر ببریم .

او تاکید کرد: هواشناسی جزو مشاغلی است که باید در راس هرم توسعه یافتگی قرار گیرد و این اقدامات نه تنها برای کشور مهم است بلکه در منطقه  و جهان هم باعث می‌شود که بتوانیم تراز های خوبی را به دست بیاوریم.

وزیر راه وشهرسازی تاکید کرد: باید با توجه به داده های باکیفیت، اعتماد مردم و مسئولان و جامعه متخصصان  و برنامه‌ریزان در این حوزه را جلب کنیم.

اسلامی بیان کرد: سال ۹۸ برای ایران در حوزه هواشناسی یک سال پر تلاطم بود اما به نظر من باعث شد که مردم اعتماد دوباره ‌ای به سازمان هواشناسی پیدا کنند و به خاطر صحت بررسی‌هایی که در این حوزه صورت گرفت، دوباره اعتماد به پیش بینی های هواشناسی ایجاد شد.

او توضیح داد: امیدواریم با توسعه دانش و کارآمدی سازمان هواشناسی و توسعه سرمایه انسانی، گام بزرگی در مسیر پیشرفت برداریم و بتوانیم با اهتمام ویژه در این بخش فعالیت کنیم.

اسلامی بیان کرد: ما در روزهای پایانی قرن هستیم بنابراین باید با انگیزه و شور و نشاط کار را توسعه دهیم و اتفاقات خوبی برای این سازمان رقم بزنیم.

براساس این گزارش امروز مراسم افتتاحیه پروژه های عمرانی سازمان هواشناسی کشور، پژوهشگاه هواشناسی در ۴ استان و رونمایی از تمبر به مناسبت شصت و دومین سالگرد تاسیس سازمان هواشناسی کشور با حضور وزیر راه وشهرسازی، رئیس سازمان هواپیمایی، رئیس سازمان هواشناسی کشور و مدیر عامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری ایران برگزار شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۴۶ ۲۱ اسفند ۱۳۹۹
ازنظر من بهترین هواشناسان آقایان دکتراصغری و جناب سرکرده و ضرابی هستند.خصوصا آقای اصغری که واقعا دوست داشتنی و آگاه هستند.خداحفظشون کنه
آخرین اخبار