مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان گفت: با تکیه بر دانش نخبگان ایرانی، دو نوع پاور استاتیکی که در حوزه پاور‌های زمینی هواپیما کاربرد دارد را طراحی و تولید کردیم.

مقدادطاهری مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهارکرد: تا به امروز شرکت ما موفق به تولید و طراحی دو نوع پاور استاتیکی شده است. هر دو این محصولات در حوزه پاور‌های زمینی هواپیما کاربرد دارد که تحت عنوان GPU (ground power unit) شناخته می‌شوند.

او در خصوص کاربرد این محصولات گفت: هنگامی که هواپیما روی زمین است با توجه به عدم راه اندازی موتور لازم است که برق هواپیما از بیرون تامین شود. برق هواپیما شامل سیستم‌های روشنایی، سیستم‌های خنک کننده و سایر سیستم‌های می‌شود که این کار توسط دستگاه GPU انجام خواهد شد. این دستگاه در کنار هواپیما قرار گرفته و از طریق کابلی به طول ۱۰-۱۵ متر و کانکتور‌های مخصوص به هواپیما وصل می‌شود. البته در برخی موارد استارت موتور نیز توسط این دستگاه انجام می‌گیرد.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان بیان کرد: پس از راه اندازی موتور و ژنراتور‌های هواپیما، تولید برق به صورت داخلی در هواپیما صورت گرفته و GPU از هواپیما جدا می‌شود که در این حالت هواپیما آماده پرواز خواهد شد. در نمونه‌های قدیمی از روش دینامیکی برای ساخت این محصول استفاده شده است. با این حال با پیشرفت تکنولوژی در زمینه ادوات الکترونیک قدرت، به تدریج از روش استاتیکی استفاده خواهد شد.

او گفت: شرکت ما تنها تولید کننده این محصول منطبق بر استاندارد‌های بین المللی است. با تولید این محصول ما توانسته ایم حدود یک میلیون دلار از خروج ارز جلوگیری کنیم  اما متاسفانه با توجه به شرایط تحریم، امکان صادرات این محصول به کشور‌های دیگر میسر نشده است.

این فعال فناور تصریح کرد: قیمت این محصول با توجه به آپشن‌های موجود در مقایسه با نمونه‌های خارجی به طور متوسط ۵۰ درصد کمتر است.


بیشتربخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۸ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
در عرصه های فضایی و نظامی رو نخبگان دانش بنیان باید حساب بسیار ویژه ای باز شود و به هیچ عنوان نباید آنها را کم رنگ جلوه داد و مثل فلفل نبین چه ریزه بشکن ببین چه تیزه اینجا صدق می کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۴ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
نخبگان دانش بنیان همان طور که موتور رم جت را ساختند باید موتور اسکرم جت را هم بسازند با توسل به اللّه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۲ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
سلام خدا بر نخبگان دانش بنیان
آخرین اخبار