مدیرکل زندان‌های کردستان از آزادی ۱۱۲ زندانی جرائم غیرعمد در ۲ هفته اخیر در استان کردستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، مراد فتحی مدیرکل زندان‌های کردستان با بیان اینکه همه باید دست به دست هم داده و زندانیان را اصلاح و بازپروری کنیم و تحویل جامعه دهیم، گفت: طبق دستور رییس سازمان زندان‌ها، زندانیان بدهکار زیر ۵۰۰ میلیون ریال بدهی نباید در زندان بمانند و همه باید برای آزادی آنان تلاش کنند.

فتحی خواستار شفاف‌سازی زندانبان‌ها و مددکاران و تلاش جدی‌تر آنان برای آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد شد و گفت: به مناسبت اعیاد رجبیه و در ۲ هفته اخیر، با احتساب ۲۶ نفر امروز، ۱۱۲ زندانی جرائم غیرعمد در استان آزاد شدند.

او تاکید کرد: اگرچه کردستان منطقه محرومی است، اما مردم آن همت بلندی دارند و تعداد زندانیان آزاد شده در همین مدت کم، نشان از خیرخواهی و روحیه لطیف و مهربان این خطه از ایران اسلامی دارد.

عضو ستاد دیه کردستان نیز در این آیین اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۶۹ زندانی جرائم غیرعمد در استان با ۳۳۰ میلیارد ریال بدهی از زندان‌های کردستان آزاد شدند.

خسروی خواستار تداوم همکاری مردم و خیرین برای آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد شد و گفت: به طور قطع با دلسوزی و مهربانی و یکدلی مردم، مسوولان و خیران، می‌توان شاهد جامعه‌ای بهتر و کاهش آسیب‌های اجتماعی بود.

در حال حاضر ۱۰ زندان و مرکز اصلاح و تربیت در شهرستان‌های استان کردستان فعالیت دارد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.