دشوارترین بخش از عملیات لوله گذاری طرح انتقال نفت گوره - جاسک با موفقیت در کوه‌های شمال بوشهر پایان یافت.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، قائم مقام مجری طرح احداث خط لوله گوره جاسک شرکت ملی نفت ایران گفت: دشوارترین بخش از عملیات لوله گذاری طرح انتقال نفت گوره - جاسک در سخت گذرترین منطقه در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با بیشترین دقت، شامگاه چهارشنبه (۲۰ اسفند) با موفقیت به پایان رسید.

علی جعفرزاده افزود: این منطقه صعب العبور در کیلومتر ۲۶۲ و در گستره ۲-۱ قرار دارد که از میان کوه‌های شمال بوشهر عبور می‌کند و به دلیل نبود جاده دسترسی، عملیات جابه جایی و نصب خطوط لوله را سخت کرده بود.

او ادامه داد: به دلیل موقعیت جغرافیایی این منطقه و عبور از کوه‌های سخت گذر و همچنین وجود شیب‌های تند و تعدد آبروها، هیچ جاده‌ای برای دسترسی و عبور تریلر‌های حامل لوله و انتقال تجهیزات وجود نداشت و این منطقه به طول ۵۰ کیلومتر از میان کوه‌های بوشهر سخت‌ترین محدوده‌ای بود که موفق شدیم آن را برای نصب خط لوله آماده کنیم.


بیشتر بخوانید


قائم مقام مجری طرح احداث خط لوله گوره-جاسک با اشاره به شرایط پیچیده انتقال تجهیزات مسیرسازی، عنوان کرد: در صورتی که انجام این عملیات مانند طرح‌های دیگر در مدت زمان عرف و معمول انجام می‌گرفت، باید دست‌کم بیش از یک سال به طول می‌انجامید، اما با همت و مدیریت مجموعه دست اندرکاران در مدت زمانی کوتاه و به نحو احسن محقق شده است.

پیشرفت فاز نخست طرح عظیم و راهبردی گوره-جاسک تاکنون بیش از ٩٠ درصد است و پیش بینی می‌شود عملیات جوشکاری خطوط لوله این طرح تا پایان سال کنونی به پایان برسد.

طرح انتقال نفت خام گوره به جاسک، طرحی ملی و راهبردی است که با حمایت دولت و راهبری شرکت ملی نفت ایران و با هدف ایجاد ظرفیت انتقال یک میلیون بشکه نفت خام در روز، ذخیره‌سازی و صادرات آن از طریق پایانه جدید جاسک، تضمین استمرار صادرات نفت خام، تمرکززدایی از پایانه‌های صادراتی و متنوع‌سازی آن و توسعه پایدار و اشتغال‌زایی در سواحل مکران اجرا می‌شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.