رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کاشان از رفع تصرف از ۱۵۰ هکتار اراضی ملی در این شهرستان خبرداد.

 محمد مهدی شریفی به مناسبت هفته منابع طبیعی (۱۵ تا ۲۱ اسفندماه) در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان گفت: این میزان زمین به ارزش ۱۵۰۰ میلیارد ریال از ابتدای سال جاری تا کنون به همت این اداره رفع تصرف شده‌است.

او همچنین واگذاری ۲.۵ میلیون متر مربع زمین به متقاضیان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای اجرای طرح‌های عمرانی را در این مدت تاکید کرد و گفت: این زمین‌ها به مدت ۹۹ سال به سرمایه‌گذار با حق فروش اعیان بدون عرصه و قیمت مناسب اجاره داده‌می‌شود.

به گفته او واگذاری زمین برای راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی در برزک، ایجاد شهرک ماهیان زینتی، ایجاد ایستگاه تصیفه برای یک شرکت صنعتی برخی از مهم‌ترین طرح‌های عمرانی است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کاشان، واگذاری ۹۰ هزار مترمربع زمین رایگان با سند قطعی به بنیاد مسکن برای توسعه مسکن روستایی را نیز یادآورشد و افزود: پول زمین نیز که توسط بنیاد مسکن دریافت می‌شود دوباره برای هزینه‌های اجرایی این نهاد و توسعه خدمات به روستا از جمله راهسازی هزینه می‌شود.

شریفی در مورد اجرای پروژه‌های آبخیزداری این اداره در ۱۱ ماهه اخیر نیز خاطرنشان‌کرد: ۹ میلیارد تومان طرح‌های آبخیزداری در روستای قزاآن و ازناوه و شهر جوشقان قالی به منظور ایجاد سیل‌بند و آبخوان در حال اجرا است.

او تصریح کرد: این طرح‌های آبخیزداری تا پایان نیمه اول سال ۱۴۰۰ به اتمام می‌رسد.

به گفته او برداشت ۹ تن گیاه دارویی باریجه به ارزش چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در روستا‌های باریجه‌خیز اسحاق‌آباد و نشلج توسط بهره‌برداران برداشت شده‌است.

شریفی اذعان داشت: برگشت ۱۵ درصد از درآمد حاصل از فروش این گیاه دارویی را به منابع طبیعی تاکید کرد و گفت: حتی بذر باریجه نیز به بهره‌بردار در مناطق واگذارشده نام‌برده به صورت رایگان اعطا می‌شود تا در ازای آن ۲۰۰ هکتار باریجه در مناطقی که در اثر خشکسالی یا برداشت‌های غیرقانونی از بین رفته‌است ایجاد شود.

به گفته وی بیش از ۸۰ گونه دارویی در ارتفاعات شهرستان رشد می‌کند که مناطق کوهستانی به‌خصوص ارتفاعات برزک، مرق، نشلج و کامو از مهمترین زیستگاه‌های گیاهان دارویی در کاشان است.


انتهای پیام/ش

برچسب ها: رفع تصرف ، اراضی ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.