مدیر درمان تامین اجتماعی سیستان وبلوچستان از حذف فرانشیز بیمه شدگان بالای ۶۵ سال در مراکز درمانی دولتی و تامین اجتماعی از امروز خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اباذری مدیر درمان تامین اجتماعی سیستان وبلوچستان همچنین از حذف فرانشیز بیمه شدگان بالای ۶۵ سال در مراکز درمانی دولتی و تامین اجتماعی از امروز خبر داد.

او  گفت: این طرح از امروز ۲۱ اسفند ماه اجرایی خواهد شد.

در محور دوم بیمه شدگان در هر یک شهرستان‌ها که سازمان بیمارستان ندارد اگر بستری شوند هزینه‌ها را تامین اجتماعی متقبل خواهد شد و دریافت خدمات از آن مرکز رایگان خواهد بود.

اباذری همچنین افزود: بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی در استان برای حذف دفترچه بیمه با سامانه شبانه روزی ۱۴۲۰ تماس بگیرند.

مدیر درمان تامین اجتماعی با بیان این مطلب، گفت: طبق برنامه ششم توسعه، دولت و سازمان‌های بیمه‌گر باید دفترچه بیمه را حذف و برای بیمه شدگان پرونده الکترونیکی سلامت تهیه کنند.

اباذری افزود: اکنون در استان ۸۵ درصد پزشکان نسخه الکترونیکی صادر می‌کنند.

او همچنین به فرایند مراجعه بیماران به پزشکان و مراکز درمانی با توجه به حذف دفترچه‌های تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: بیماران می‌توانند با کارت ملی یا شماره ملی و شناسنامه یا به همراه داشتن جلد دفترچه بیمه به پزشک مراجعه کنند.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان گفت: قبل از صدور نسخه الکترونیکی به داروخانه، آزمایشگاه یا رادیولوژی بیمار توسط پزشک استحقاق سنجی می‌شود.

تاو گفت: لازم است پزشک، نام و نام خانوادگی و شماره ملی بیمار را در سرنسخه ذکر کند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار