مدیرکل تأمین اجتماعی سیستان و بلوچستان از ارائه خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی با اجرای طرح ۳۰۷۰ توسط کارگزاری ها در استان خبر داد.

 حمید ابراهیمی مدیرکل تأمین اجتماعی استان سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: در پی اجرای طرح۳۰۷۰ و با توجه به عدم دسترسی برخی مخاطبان به سیستم‌های کامپیوتری و اینترنت و ناکافی بودن دانش بخشی از جامعه هدف در زمینه نحوه استفاده از خدمات الکترونیکی، به کارگزاری‌های رسمی این سازمان اجازه داده شد خدمات طرح ۳۰۷۰ را برای بیمه_شدگان و بازنشستگان انجام دهند.

او افزود: سازمان تامین اجتماعی در راستای تحقق دولت الکترونیک و ارائه خدمات غیر حضوری با اجرای طرح ۳۰۷۰ به دنبال دستیابی به اهدافی همچون افزایش رضایتمندی، تسهیل در امور و کاهش مراجعات بوده و با عزم راسخ همکاران و استقبال شرکای اجتماعی شاهد تحقق کامل طرح مزبورخواهیم بود.

ابراهیمی با بیان این مطلب که به دلیل فقدان امکانات لازم توسط مخاطبین، پائین بودن سطح دانش بخشی از جامعه هدف در زمینه نحوه استفاده از خدمات غیر حضوری و الکترونیکی و به منظور استفاده از ظرفیت کارگزاری‌های رسمی در جهت ایجاد بستر‌های فرهنگی و تسریع در اجرای کامل طرح ۳۰۷۰ گفتند، دفاتر کارگزاری‌ها مجاز هستند نسبت به انجام خدمات طرح ۳۰۷۰ به نیابت از مخاطبین اقدام و حق الزحمه مربوطه به مدت شش ماه از سوی سازمان تامین اجتماعی پرداخت خواهد شد.

او  برخی از خدماتی که توسط کارگزاری‌ها به صورت رایگان قابل ارائه هست را بدین شرح عنوان کردند:درخواست وپرداخت کمک هزینه ازدواج، درخواست وپرداخت کمک هزینه مراسم ترحیم، درخواست و پرداخت کمک هزینه اروتزو پروتز، سرویس دریافت حق بیمه و احتساب سوابق دوران خدمات سربازی، درخواست تکمیل سوابق و پرداخت حق بیمه کسری از ماه، دریافت اعتراض کارفرما و تعیین واعلام زمان رسیدگی، اخذ الکترونیکی درخواست وصدورهوشمندوابلاغ مفاصاحساب، درخواست بیمه بیکاری، درخواست کمیسیون پزشکی، نامنویسی افرادتبعی، انعقاد قرارداد و دریافت برخط بیمه اختیاری، انعقاد قرارداد و دریافت برخط بیمه حرف ومشاغل آزاد، برقراری مستمری بازماندگان، برقراری بازنشستگی عادی، ابلاغ الکترونیک، ابلاغ مفاصاحساب به واگذارنده و پیمانکار، استعلام وضعیت دریافت مستمری و بیمه شده، اخذ تعهدنامه ابلاغ الکترونیکی، مشاهده جزئیات محاسبات و گردش حساب بدهی ها، حذف کاغذ از درآمد (سامانه مکاتبات الکترونیک)، پیگیری مطالبات متمرکز، تقسیط غیرحضوری و نظام‌مند بدهی ها، اخذدرخواست کفالت و بازرسی، درخواست حوادث و بررسی وتکمیل اطلاعات مرتبط با استحقاق درمان.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار