مدیر کل داروی سازمان غذا و دارو گفت: با افزایش ۱۱ درصدی بیماران دیابتی نیازمند انسولین مواجه هستیم و بیماران داروی خود را باید از طریق سامانه آی تک جستجو کنند.

حیدر محمدی مدیر کل داروی سازمان غذا و دارو در گفت وگو با گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به موضوع کمبود انسولین در کشور اظهار کرد: در سال جاری انسولین به میزان ۲۵ درصد بیشتر از سال‌های گذشته در کشور تولید و وارد شده است، اما هنوز کمبود انسولین در ایران و در بین بیماران دیابتی مشاهده می‌شود. یکی از علت‌های احساس کمبود انسولین به دلیل این است که مردم به درستی مکان‌های توزیع آن را شناسایی نکرده اند. 

او ادامه داد: بیماران دیابتی باید از طریق سامانه‌ آی تک، دارو و به ویژه انسولین مورد نیاز خود را در این سامانه جستجو کرده تا آدرس نزدیک‌ترین داروخانه محل سکونت شان را پیدا کنند. 

مدیرکل داروی سازمان غذا و دارو بیان کرد: متاسفانه هر سال مصرف انسولین در کشور افزایش پیدا می‌کند به طوری که در هر سال تعداد بیماران دیابتی در حدود ۱۱ درصد اضافه خواهد شد.

محمدی تاکید کرد: در شرایط کنونی انسولین قلمی در بین بیماران دیابتی پر مصرف ترین نوع انسولین محسوب می‌شود به طوری که ۸۶ درصد از بیماران دیابتی انسولین قلمی استفاده می‌کنند. 

او افزود: امروزه به دلیل مصرف این انسولین قلمی بسیاری از بیماران دیابتی به سمت مصرف قلمی رفته اند و همین مسیله باعث احساس کمبود انسولین در کشور می‌شود.

او با اشاره به اینکه با مشکل تامین ارز رو به رو هستیم، گفت: در حال حاضر با تولید واکسن کرونا در دنیا قلم‌های انسولین به طور کلی کمیاب شده است و  به میزان یک و نیم ماه نیاز کشور به انسولین در انبار‌های مان ذخیره داریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۴:۲۲ ۲۱ اسفند ۱۳۹۹
بایدن هم خوب از اب در نیومد // صبر کنید شاید رییس جمهور بعدی امریکا خوب باشه //
Netherlands
ناشناس
۱۳:۴۶ ۲۱ اسفند ۱۳۹۹
خدا کنه‌ .ما که امسال گرفتار شدیم. هر دفعه رفتیم یک قلمش نبود. فقط هم تو داروخانه هلال احمر پیدا می شه. اونم صفی. تا ساعت نه صبح تموم شده
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۳:۰۱ ۲۱ اسفند ۱۳۹۹
سویق جو پوسته دار روزی3بار هربار2قاشق غذاخوری میل کنید بدون قاطی کردن باچیزی.واین دمنوش روزی3لیوان بخورید (شنبلیله خشک+پرده گردو+برگ خرفه+گزنه+دارچین).سکنجبین که باعسل خوب درست شده باشد ناشتا قاطی آب بخورند.
Netherlands
ناشناس
۱۳:۴۸ ۲۱ اسفند ۱۳۹۹
به هیچ وجه با سلامتی خودتون شوخی نکنید. الان برادر من تو جوانی چشم و کلیش رو از دست داده به خاطر اینکه دکتر بهش می گفت انسولین بزن اون هم زیر بار نمی رفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۰ ۲۱ اسفند ۱۳۹۹
من پدرم انسولین استفاده می کنه که در شهرستان محل سکونت به هیچ وجه یافت نمی شود رفتم از شیراز بگیرم گفتن حتما باید از محل سکونت بگیرید. لطفا پیگیری کنید