ستاری گفت: انسولین یکی از محصولات دارویی است که بیشترین میزان ارزبری را در کشور دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهور در مراسم رونمایی از اولین خط تولید انسولین قلمی در کشور که به صورت مجازی و با حضور وزیر بهداشت برگزار شد، اظهار کرد: هنوز برای تولید، رفع نیاز‌های کشور و صادرات محصولاتی مانند انسولین قلمی در کشور، راه زیادی در پیش رو داریم و این یک قدم ابتدایی برای ما است که وارد این حوزه می‌شویم.

ستاری ادامه داد: واردات انسولین به کشور، میزان قابل توجهی ارزبری دارد و امیدواریم که اتفاقات بزرگی در آینده برای توسعه این دانش در کشور رخ دهد.

او ادامه داد: امروز فصل جدیدی از علم و تکنولوژی در کشور رقم خورد که خیلی ارزشمند است. حمایت وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو در این زمینه باعث شد تا اتفاقات خوبی در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی بیفتد.

ستاری با بیان اینکه بخشی از پارک فناوری پردیس، مربوط به حوزه سلامت است، گفت: در پارک سلامت پردیس، ده‌ها شرکت دانش بنیان در حوزه تجهیزات پزشکی و دارو فعالیت دارند. از شرکت‌های دانش بنیان به ویژه پویش دارو تشکر می‌کنم که خط مقدم و صف شکن تولید انسولین قلمی در کشور بود.

ایران، با تکمیل چرخه تولید انسولین قلمی در زمره صادرکنندگان قرار می‌گیرد

در ادامه کیانوش جهانپور، رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه امروز شاهد راه اندازی اولین خط تولید انسولین قلمی به عنوان یک محصول استراتژیک دارویی در کشور بودیم. با توجه به برنامه‌ای که در توسعه تولید این محصولات در کشور وجود دارد، انتظار می‌رود که ظرف ماه‌های آینده شاهد راه اندازی خطوط تولید این محصول راهبردی از سوی شرکت‌های دیگر باشیم.

او افزود: پیش بینی می‌شود که ایران به زودی با تکمیل چرخه تولید انسولین قلمی در زمره صادرکنندگان این محصول استراتژیک دارویی قرار گیرد.

رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت بیان کرد: این محصول بیشترین میزان ارزبری را در بین محصولات دارویی به خود اختصاص می‌دهد، بر همین اساس ضرورت انتقال این تکنولوژی برای تولید این محصولات در داخل کشور مشخص می‌شود.

جهانپور تاکید کرد: ما تولید یکی از ارزبرترین محصولات دارویی را در کشور آغاز کردیم و انتظار داریم که ظرف ماه‌های آتی کشور در آستانه خودکفایی و صادرات آن قرار گیرد.

سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: خط تولیدی که امروز راه اندازی شد، در گام‌نخست حدود ۲۰ میلیون دلار صرفه جویی ارزی برای کشور در پی دارد. امیدواریم با تکمیل چرخه تولید انسولین قلمی در کشور، نزدیک به ۲۰۰ میلیون دلار صرفه جویی ارزی را شاهد باشیم.

او گفت: بخشی از بیماران دیابتی مصرف کننده انسولین هستند و پذیرش بیماران و هزینه اثربخشی در حوزه انسولین قلمی بهتر از سایر محصولات انسولین قلمداد می‌شود. موضوع در راستای سیاست اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخل برای رونق تولید در دستور کار است. این مسیر تا زمان خودکفایی در این حوزه ادامه می‌یابد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.