معاون تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : برای تأمین مرغ در استان مشکلی وجود ندارد، اما مراکز عرضه را انجام نمی‌دهند.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، اسماعیل پرویزی‌فر معاون تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه سه میلیون و ۲۰۰ هزار جوجه‌ریزی در بهمن ماه امسال انجام شده است گفت : این میزان نسبت به ماه قبل از آن ۵۰۰ هزار مورد افزایش یافته است که با در نظر گرفتن تلفات حدود ۶۰۰۰ تن گوشت خالص خواهد بود.

او با بیان اینکه نیاز ما به مرغ در بیشترین حالت حدود ۵۰۰۰ تن است و این در حالی است که ۱۰۰۰ تن بیش از نیاز استان تولید می‌شود گفت : مرز‌ها توسط دامپزشکی کنترل می‌شود و زمانی که نیاز استان تأمین شود مجاز به صادرات به استان‌های دیگر هستیم.

معاون تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه در تأمین مرغ مشکلی وجود ندارد، اما عرضه انجام نمی‌شود افزود: روزانه حدود ۱۱۰ تا ۱۲۰ تن مرغ به بازار تزریق می‌شود، اما ممکن است احتکار یا مخفی شود.

معاون تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه بازرسی صمت بازار را کنترل می‌کنند افزود: چنانچه شهروندان با واحدی مواجه شدند که از عرضه مرغ خودداری کرد یا به قیمت بالاتر از ۲۰ هزار و ۴۰۰ عرضه کرد، می‌توانند با سامانه ۱۲۴ تماس بگیرند.

پرویزی‌فر گفت: مصوب شده اتحادیه‌ای برای کنترل بازار مرغ از مرحله خرید از مرغدار تا تحویل به مرغ‌فروشی سطح شهر کنترل کند و با این تمهیدات قیمت در سراسر استان ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان عرضه می‌شود.

معاون جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه عرضه مرغ منجمد نیز از هفته آینده آغاز می‌شود گفت: مراکز عرضه به دلیل زیاده‌خواهی از فروش مرغ خودداری می‌کنند و به طور قطع برای متخلفان پرونده تعزیراتی تشکیل می‌شود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.