اجرای طرح ساماندهی املاک مخروبه در منطقه سه کرمان

سرپرست شهرداری منطقه سه کرمان گفت: طرح ساماندهی املاک مخروبه این منطقه به همت معاونت خدمات شهری آغاز شده است و تا پایان امسال ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سیدمرتضی حسینی، سرپرست شهرداری منطقه سه شهر کرمان با بیان اینکه بیش از ۲۰۰ ملک مخروبه قدیمیِ خطرساز و خالی از سکنه در سطح منطقه سه به‌خصوص بافت قدیم این منطقه وجود دارد، گفت: املاک رهاشده از لحاظ مسایل امنیتی، بهداشتی، فرهنگی و اجتماعی و همچنین سیمای بصری شهری، معضلاتی برای شهر و شهروندان ایجاد کرده‌اند.

او افزود: زباله‌ریزشدن این املاک و تجمع اراذل و اوباش و استعمال مواد مخدر در این مکان‌ها، از معضلات و آسیب‌های اجتماعی مربوط به این مکان‌هاست که این موضوع نیز علاوه بر ایجاد چهره نازیبا برای شهر، امنیت منطقه را مخدوش می‌کند.

حسینی تصریح کرد: از این‌رو، مدیریت خدمات شهری منطقه سه با جدیت، ساماندهی و تعیین‌تکلیف این املاک را دنبال می‌کند.

او با بیان اینکه دیوار‌ها و ساختمان‌های بیشتر این املاک، بسیار قدیمی و نیمه‌تخریب هستند و هر لحظه احتمال ریزش و خطرساز بودن آن‌ها برای شهروندان وجود دارد، بیان داشت: برای سهولت در کار و ساماندهی سریع‌تر این‌گونه املاک، از امروز تا پایان امسال املاک یادشده به‌صورت رایگان، تخریب، بارگیری و اصلاح می‌شود.

سرپرست شهرداری منطقه سه شهر کرمان گفت: مالکان می‌توانند از این فرصت استثنایی برای تخریب ملک خود استفاده کنند.

حسینی با تاکید بر اینکه تخریب ملک پس از بررسی اسناد مالکیت و بازدید کارشناسان از ملک و مشخص شدن حدود اربعه آن و با حضور مالک انجام می‌شود، افزود: در صورتی که املاک خطرساز باشند و مالک آن‌ها، اقدام نکند، ملک مخروبه آن‌ها طبق روال قانونی و با حکم قضایی تخریب می‌شود؛ بنابراین، تمام هزینه‌های تخریب و بارگیری در پرونده مالک ثبت خواهد شد و در زمان حضور مالک در شهرداری، از وی دریافت می‌شود.

او با بیان اینکه این طرح فرصت بسیار خوبی برای مالکان املاک مخروبه و خطرساز خواهد بود، از مالکان این‌گونه املاک در منطقه سه شهری خواست: برای استفاده از این فرصت طلایی، هرچه سریع‌تر به معاونت خدمات شهری منطقه سه کرمان مراجعه کنند و در این زمینه همکاری بیشتری با شهرداری داشته باشند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.