شهردار مشهد گفت: باید با تعریف و اجرای پروژه‌ای شاخص با تامین مالی خیرخواهانه به عنوان الگو، ستاد خیرین شهر-یار را به یک برند تبدیل کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدرضا کلائی شهردار مشهد در نخستین رویداد تامین مالی خیرخواهانه در مدیریت شهری گفت: ابزار‌هایی که در مدیریت شهری در اختیار داریم، ابزار‌های مناسبی برای تامین مالی اقدامات خیرخواهانه حوزه شهری است که ستاد خیرین شهریار می‌تواند از این ابزار‌ها استفاده مطلوبی داشته باشد.

او افزود: ستاد خیرین شهر-یار که دبیرخانه آن در حوزه اقتصادی تشکیل شده است، براساس مصوبه‌ای که دارد، می‌تواند کمک قانونی و زیرساختی به اقدامات و فعالیت‌های خیرخواهانه داشته باشد.

شهردار مشهد با بیان اینکه مدیریت شهری با همکاری دستگاه قضایی مجموعه شوق زندگی را راه اندازی کرده است، ادامه داد: این مجموعه می‌تواند به عنوان ابزار مهمی برای ممیزی کردن و شناخت فعالیت‌های مورد نیاز خیرین در این حوزه مورد استفاده قرار گیرد.

کلائی بیان کرد: ابزار دیگری که می‌توان از آن برای انجام فعالیت‌های خیر خواهانه بهره برد، کارخانه نوآوری است که می‌تواند در حوزه حمایت‌های استارت آپی و تمرکز فعالیت‌ها مفید فایده باشد.

او با اشاره به اینکه به نظر می‌رسد در حوزه توسعه برندینگ فعالیت‌های ستاد خیرین شهر-یار مشکل داریم، تصریح کرد: برای رفع این مشکل به دو مسئله نیازمندیم، مسئله اول داشتن پروژه مشخص دارای تامین مالی خیر خواهانه موفق است که بتوانیم آن را به عنوان یک نمونه معرفی کنیم و مسئله دوم ارائه این نمونه شاخص به عنوان الگو است، برهمین اساس پروژه محوری که آن را ستاد خیرین شهر-یار باید مشخص کند، می‌تواند توسعه دهنده الگوی تامین مالی خیرخواهانه در حوزه شهری باشد و آن را پایدار کند.

شهردار مشهد تاکید کرد: مشارکت در ساخت بیمارستان ناظران، تامین بسته‌های معیشتی و.. از نمونه اقدامات ستاد خیرین شهریار است که هرچه جلوتر برویم این اقدامات متنوع‌تر خواهد شد.

تبدیل ایده‌های خیرین به بسته‌های مشارکتی

مهدی حاتمی سرپرست معاونت و سازمان اقتصادی، سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری مشهد نیز در ادامه این مراسم گفت: ستاد خیرین شهر-یار اقدامات خیرین را در حوزه شهری نظام مند می‌کند.

او افزود: معتقدم رویداد تامین مالی خیرخواهانه در مدیریت شهری از دید محتوایی و ایده یک رویداد فوق العاده است، ما در زمان‌های مختلف و پیش از این دوره مدیریت شهری نیز مشارکت خیران را در حوزه شهر داشته ایم، اما این مشارکت به صورت ساختاریافته و نظام‌مند نبوده است.

سرپرست معاونت اقتصادی شهرداری مشهد ادامه داد: با توجه به این موضوع، ایده ساختارمند کردن مشارکت خیرین در حوزه شهری با ایجاد ستاد خیرین شهر-یار در این دوره مطرح و به دنبال آن ابتدا مجمع و شورای خیرین شهر-یار مرکب از خیرین تشکیل و سپس ستاد مرکب از خیرین و مدیریت شهری ایجاد شد.

حاتمی با بیان اینکه ساختار این ستاد به این گونه است که ایده‌ها از سوی خیرین محترم ارائه می‌شود، بیان کرد: این ایده‌ها در شورای خیرین شهر-یار بررسی و پخته می‌شود و آن چیز که صرفه و صلاح شهر و مورد علاقه خیرین است تبدیل به یک بسته مشارکتی شده و برای تصویب به شورای شهر ارائه می‌شود.

او تصریح کرد: با پیگیری‌ها و فعالیت‌هایی که طی یکسال و نیم گذشته انجام شده معتقدیم اکنون در ستاد خیرین شهر-یار به ساختار قابل قبول و با ثباتی رسیده ایم که ثمره آن را در پروژه‌های ساخت مرکزآموزش‌های فنی و حرفه‌ای ویژه خواهران و مرکز بازتوانی مادر و کودک که عملیات اجرایی آن فردا آغاز خواهد شد و سایر پروژه‌ها در آینده خواهیم دید.


انتهای پیام//ف. ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.