فتاحی نویسنده کتاب های دفاع مقدسی درباره جدیدترین فعالیتش گفت.

مهناز فتاحی، نویسنده دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان درباره کتاب جدیدی که در دست نگارش گفت: الان کتابی درباره بمباران مدرسه شهید یاسمی کرمانشاه در دست نگارش دارم. این اتفاق در اوایل جنگ تحمیلی رخ داد. در بمباران این مدرسه ۱۶ کودک دبستانی و خدمتگذار مدرسه به شهادت رسیدند، تعدادی از دانش آموزان مجروح شدند. مدرسه «شهید یاسمی» در یکی از محلات محروم کرمانشاه واقع شده بود.


بیشتربخوانید


وی افزود: شهادت کودکان دبستانی مدرسه «شهید یاسمی» که در اوایل جنگ تحمیلی رخ داد، اتفاق بسیار غم انگیزی بود. این کتاب را برای حوزه هنری می‌نویسم و قرار است در انتشارات سوره مهر منتشر شود. کار‌های تحقیقی و پژوهشی آن انجام شده است. بسیاری از مصاحبه‌های لازم برای نگارش کتاب به اتمام رسیده است. از جمله آن‌ها می‌توان به مصاحبه با خانواده‌های شهدا و خدمتگذار مدرسه اشاره کرد.

این نویسنده دفاع مقدس ادامه داد: برخی از کودکان مدرسه شهید یاسمی که پس از بمباران مدرسه زنده ماندند، آتشنشانی که به موقع به محل رسید و مسئولان مدرسه ماجرای همان روز و همان ساعت را برایم روایت می‌کنند. این اتفاق بخشی از حوادث دفاع مقدس در استان کرمانشاه است. هنوز کار‌های نگارش آن به اتمام نرسیده است. قرار است با چند نفر دیگر هم درباره ماجرای آن روز مصاحبه کنم.

فتاحی بیان کرد: تصاویر شهدای مدرسه یاسمی و روزنامه‌های آن زمان در بخش پایانی کتاب می‌آید. به غیر از مدرسه شهید یاسمی، مدرسه کزازی هم بمباران شد. درباره اتفاق آن روز هم در مقدمه کتاب مطالبی نوشتم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.