همزمان با سراسر کشور، صبح امروز ثبت‌نام از داوطلبان عضویت در شورا‌های اسلامی شهر در ۳۶ فرمانداری استان فارس آغاز شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،  محمدرضا امیری فرماندار و رئیس ستاد انتخابات شهرستان شیراز در نشست با خبرنگاران، با بیان اینکه انتخابات شورا‌ها در کلانشهر شیراز به صورت تمام الکترونیکی و در شهر‌های صدرا، داریون و خان‌زنیان به صورت نیمه الکترونیکی برگزار میشود، اظهار داشت: انتخابات ریاست جمهوری، سیاسی‌ترین انتخابات کشور و انتخابات شوراها، گسترده‌ترین و حساس‌ترین انتخابات در سطح محلی است و به همین دلیل هر دو انتخابات از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند.

او، سلامت، امنیت، مشارکت و رقابت معنا دار و پرشور را از مهمترین مولفه‌های اساسی در انتخابات ۱۴۰۰ عنوان کرد و افزود: بخشی از سلامت انتخابات به مجریان، هیات‌های نظارت و دستگاه‌های امنیتی و بخشی هم به سایر بخش‌ها از جمله گروه‌های سیاسی، مردم و داوطلبین این عرصه بر می‌گردد.

امیری با بیان اینکه در سال آینده انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌ها در این استان برگزار خواهد شد که امیدواریم در کمال سلامت و امنیت و با رعایت حق‌الناس مطابق رهنمود رهبر معظم انقلاب به وظیفه خود عمل کنیم، ادامه داد: موضوع ایمنی و سلامت دست اندرکاران، انتخاب کنندگان و انتخاب شوندگان در خصوص پیشگیری از شیوع بیماری کرونا هم مورد تاکید است.

فرماندار شیراز اظهار کرد: به داوطلبان توصیه می‌شود برای پرهیز از تجمع در شرایط کرونایی در مکان فرمانداری‌ها و تسهیل فرایند ثبت‌نام ابتدا از طریق برنامه موبایلی یا نسخه رایانه‌ای سامانه و یا در دفاتر پیشخوان خدمات دولت، پیش ثبت‌نام کنند و سپس برای تکمیل ثبت‌نام به فرمانداری‌ها مراجعه کنند.

امیری با اشاره به اینکه در وزارت کشور، تمهیداتی برای آغاز ثبت‌نام با تشکیل ستاد در شهر‌ها پیش‌بینی شده که در این راستا ٧ کمیته در ستاد انتخابات شیراز از جمله مستند سازی، خبر و اطلاع رسانی، حراست و استعلامات حقوقی و بازرسی و رسیدگی به تخلفات، امنیتی، برنامه ریزی اداری و مالی، فناوری و اطلاعات، نیروی انسانی، آموزشی و ثبت نام تشکیل شده است، گفت: انتخابات شورا‌ها در ۸ کلانشهر از جمله شیراز
و شهر شیراز به ١١ مرکز تقسیم بندی شده، به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان شیراز با بیان اینکه انتخابات شورا‌ها در چهار شهر شیراز با معرفی ۱۳ نفر، شهر جدیدصدرا ۷ نفر، داریون ۵ نفر و خان زنیان نیز ۵ نفر منتخب برگزار می‌شود، افزود: انتخابات شورا در ١٣٠ روستای شهرستان شیراز که دارای ٢٠ خانوار یا ١٠٠ نفر جمعیت برگزار می‌شود.

فرماندار و رئیس ستاد انتخابات شهرستان شیراز ادامه داد: انتخابات شورا‌ها در این شهرستان همچنین در ١٢ تیره عشایری، ٢٨ روستا دارای شورای ۵ نفره و ١٠٢ روستای دارای شورای ٣ نفره نیز برگزار می‌شود.

امیری از پیش‌بینی افزایش۲۰ تا ۳۰ درصدی شعب در انتخابات شورا‌ها در شیراز با هدف پیشگیری از ازدحام خبر داد و گفت: احتمالا بیش از ٨٠٠ شعبه در سطح شهرستان شیراز راه‌اندازی می‌شود.

او تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود ١٢٠٠ نفر در ششمین دوره انتخابات شورا‌های شهر و روستای شهرستان شیراز ثبت‌نام کنند.

فرماندار و رئیس ستاد انتخابات شهرستان شیراز در بخش دیگری از سخنان خود به روند انتخاب و تشکیل هیات اجرایی شورا‌ها در شهر و روستا‌ها اشاره و بیان کرد: با دعوت از ۳۰ نفر معتمد و تایید هیات نظارت، مجموعا ١١ نفر برای انتخابات شورا در شیراز معرفی می‌شوند.

امیری افزود: تعداد اعضای هیات اجرایی ریاست جمهوری نیز ١٣ نفر پس از تایید هیات نظارت و در روستا‌ها هیات اجرایی شورا‌ها با ٧ نفر معتمد و ٤ نفر اداری تشکیل می‌شود. تا ٢٣ اسفندماه هیات اجرایی شورا‌های شهر و روستا در شهرستان شیراز شکل می‌گیرد.

او با بیان اینکه مدارک لازم برای نام نویسی شامل یک قطعه عکس ۴در۳، ارائه گواهی نداشتن سوء پیشینه با اعتبار کمتر از سه ماه، اصل کارت ملی، شناسنامه و مدرک تحصیلی است، گفت: نام نویسی تا ۲۶ اسفند، به مدت یک هفته ادامه دارد.

رئیس ستاد انتخابات فارس افزود: مدرک تحصیلی برای شهر‌های با جمعیت زیر ۲۰ هزار نفر، فوق دیپلم و بالاتر، و شهر‌های بالای ۲۰ هزار نفر لیسانس و بالاتر از آن است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.