قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی لرستان خبر داد؛

ابتلای ۲ هزار و ۱۶۶ نفر از کادر درمان لرستان به کرونا

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی لرستان از ابتلای ۲ هزار و ۱۶۶ نفر از کادر درمان استان و کارکنان این دانشگاه خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان،  قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: ۲ هزار و ۱۶۶ نفر از کادر درمان استان و کارکنان این دانشگاه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون به این ویروس مبتلا شدند.

 علی فرهادی افزود: از مجموع مبتلایان کادر درمان لرستان به ویروس کرونا سه نفر نیز جان باخته‌اند.

او اظهار داشت: از ابتدای شیوع ویروس تاکنون ۳۱۰ میلیارد تومان اعتبار مقابله با کرونا به دانشگاه علوم پزشکی لرستان پرداخت شده و این در حالیست که در این مدت ۳۶۰ میلیارد تومان در این راستا هزینه شده است.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی لرستان اظهار داشت: تاکنون ۱۵۰ میلیارد تومان برای خرید تجهیزات بیمارستانی کرونا و ۲۱۰ میلیارد تومان نیز در زمینه هزینه‌های پرسنلی (کارکنان) در استان هزینه شده است.

فرهادی ادامه داد: دستگاه اکسیژن ساز، ونتیلاتور (تنس مصنوعی)، تجهیزات آزمایشگاهی و لباس حفاظتی کادر درمان مهمترین تجهیزات تامین شده در استان جهت مقابله با ویروس کرونا هستند.

او گفت: در راستای تامین لوازم حفاظتی، لباس، ماسک کادر درمان و کیت‌های تشخیص کرونا به طور متوسط ماهانه ۶ میلیارد تومان در این استان هزینه می‌شود.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به گزارش چند مورد ابتلا به ویروس کرونای انگلیسی در استان و قدرت سرایت چند برابری آن نسبت به نوع معمولی تاکید کرد: هم استانی‌ها نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی توجه بیشتری داشته باشند و از تجمعات و حضور در مکان‌های پرازدحام دوری کنند.

تاکنون ۶۸ هزار و ۸۷۱ نفر در استان به کرونا مبتلا شدند و یک هزار و ۳۵۱ نفر فوت شدند.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار