کرمی گفت: از سال ۹۳ تاکنون ۴ حادثه بزرگ شامل دو زلزله و دو سیل در استان ایلام اتفاق افتاد و در این ۴ حادثه ۷۸ هزار واحد مسکونی نوسازی، احداث و تعمیر شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ احمد کرمی معاون عمرانی استاندار ایلام در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران و قرارگاه بازسازی مناطق سیل زده استان که با حضور نجار معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور برگزار شد از نوسازی و تعمیر بیش از ۷۸ هزار واحد مسکونی در ۴ حادثه بزرگ استان خبر داد و گفت: از سال ۹۳ تاکنون ۴ حادثه بزرگ شامل دو زلزله و دو سیل در استان ایلام اتفاق افتاد که آخرین حادثه سیل سال ۹۸ بود و در این ۴ حادثه ۷۸ هزار واحد مسکونی نوسازی، احداث و تعمیر شدند که از این میان ۸۶۰۰ واحد احداثی و مابقی آن‌ها تعمیراتی بودند.

او در ادامه با اشاره به اعتبارات خوبی که در بحران‌های مختلف برای استان اختصاص یافته، گفت: برای ۷۸ هزار واحد آسیب دیده بیش از ۷۴۱ میلیارد تومان تسهیلات به استان اختصاص یافته است و در سیل ۹۸ نیز برای ۱۴ هزار واحد هم بیش از ۲۳۷ میلیارد تومان تسهیلات و کمک‌های بلاعوض به استان اختصاص یافت.

کرمی با تأکید بر این که ۶۰ درصد شهر‌های استان به خاطر توپوگرافی منطقه در خطر سیل قرار دارند، بیان کرد: ما بخش‌هایی را بازسازی کردیم، ولی نیاز به اعتبارات لازم برای تکمیل پروژه‌های مربوطه داریم.

او با بیان این مطلب که استان ایلام نیاز به ۵ سالن بحران دیگر دارد ادامه داد: در بخش ریزگرد‌ها اقدامات خوبی صورت گرفته که نیاز است تکمیل شود و امروز این آمادگی وجود دارد که هر اعتباری به استان اختصاص یابد دو برابر آن توسط استان کمک شود.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.