مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گلستان از فعالیت ۸۱۶ کانون فرهنگی مساجد در استان خبر داد.

مهدی بیکی مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گلستان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، که به مناسبت ۱۸ اسفند، سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد انجام شد، گفت: ۸۱۶ باب کانون فرهنگی هنری مساجد در گلستان فعالیت می‌کنند که از این تعداد ۵۶۴ باب روستایی و ۲۵۲ باب شهری هستند و  ۵۹ هزار و ۶۸۸ نفر عضو ثبت شده در این مراکز فعالیت می کنند.

بیکی با اشاره به شیوع کرونا طی یک سال گذشته گفت: با شیوع کرونا نه تنها برنامه‌های کانون مساجد تعطیل نشد بلکه با راه اندازی سامانه‌ای با عنوان "سامانه بچه‌های مسجد" تمام فعالیت‌های کانون وارد این سامانه شد.

او ادامه داد: تمام ۸۱۶ کانون مساجد در استان در این سامانه فعال هستند و فعالیت‌های خود را بارگذاری می‌کنند.

بیکی ادامه داد: این سامانه از ۳ شبستان و ۱۲ رواق فرهنگ، هنر و نوآوری تشکیل شده است.

او گفت: امسال با توجه به شرایط کرونایی و کنسل شدن برنامه‌های تجمعی، اعضای کانون مساجد استان در برنامه‌هایی نظیر کمک مومنانه، ضدعفونی محلات، توزیع ماسک و ... حضور فعال داشتند.

بیکی از برگزاری مراسم تجلیل از کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گلستان خبر داد و گفت: این برنامه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در روز چهارشنبه ٢٠ اسفند در مسجد الاقصی گلشهر گرگان برگزار می‌شود و در این مراسم از ٣٧ نفر از فعالان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گلستان تجلیل خواهد شد.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.