به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،حاجیمیرزایی وزیر آموزش و پرورش در دیدار با نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با بیان اینکه تجربه مدونی در وضعیت کرونایی در دسترس ایران و جهان نبود،گفت: ماموریت آموزشی تعطیل بردار نیست چراکه تعطیلی آن تبعاتی دارد که غیرقابل جبران است.
او گفت: در این وضعیت بر اساس فرموده رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه جامعه باید درباره تکانههای مختلف تاب آوری داشته باشد، جلوههای نابی از خلاقیت و ابتکارات معلمان در موضوع آموزش خلق شد.
وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه هیچ چیزی نمیتواند جایگزین آموزش حضوری باشد، گفت: در این وضعیت کرونایی ناگزیر به استفاده از فضای مجازی شدیم و در ادامه این روند فضا و موقعیت ممتازی را در این زمینه ایجاد کردیم.
حاجی میزایی با بیان اینکه بستر سالمی در فضای مجازی ایجاد شد و اکنون به سمت توسعه آن پیش میرویم، گفت: این نیازی بود که پیش از دوران کرونا کار در حوزههای اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در فضای مجازی را میطلبید و باید از این فضا استفاده میشد.
او افزود: با شیوع کرونا حدود ۷۰ درصد معلمان با بستر فضای مجازی آشنا نبودند، اما اکنون آنها میتوانند محتوا تولید کنند و آن را در اختیار دانش آموزان و خانوادهها قرار دهند.
وزیر آموزش و پرورش گفت: با این اقدامات اکنون گامی برای برخورداری از عدالت آموزشی در کشور ایجاد شده است چراکه این محتواها در دسترس دانش آموزان قرار میگیرد.
حاجی میرزایی افزود: بر این اساس ارتباطات شبکهای نظام تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش کشور تقویت شد و ۱۶ میلیون معلم و دانش آموز که در واقع حدود یک پنجم جمعیت کشور را تشکیل میدهند در یک پیوند و شبکه قرار گرفتند.
او گفت: هم اکنون امکان تبادل پیام بین این پیوندها ایجاد و ارتباطات کاغذی به ارتباطات تصویری و گفتاری تبدیل شده است و این وضعیت قابلیت ممتازی ایجاد کرده است.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برخی افراد نقد میکنند که فضای اینترنت مناسب نبود، گفت: شیوع کرونا موجب تعطیلی مدارس شد و بر این اساس ما ناچار دانش آموزان را به این فضا سوق دادیم، اما آنان را از بستر ناامن به بستر امن منتقل کردیم تا دانش آموزان با معلمان خودشان در این بستر ارتباط برقرار میکنند.
حاجی میرزایی گفت: دغدغه ما این بود تا دانش آموزانی که به فضای مجازی دسترسی ندارند به مشکل نیافتند و بر این اساس امکان ارتباط معلم و دانش آموز یک اصل بود که این کار را به طرق مختلف برقرار کردیم.
انتهای پیام/ک