معاون آموزش ابتدایی آذربایجان‌شرقی گفت: امسال باید در حدود ۷۲ هزار نفر نوآموز جذب سیستم آموزشی می‌شدند در حالی‌که تاکنون ۲۰ هزار نفر نوآموز در مدارس غیردولتی جذب و آموزش‌های لازم را دریافت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،قهرمانی فرد معاون آموزش ابتدایی آذربایجان‌شرقی با اشاره به شیوع کرونا و تحت الشعاع قرار گرفتن نظام آموزشی، گفت: نوآموزان دوره پیش دبستانی که با توجه به شرایط کرونایی تاکنون موفق به ثبت نام نشده‌اند، می‌توانند از طریق طرح ملی پوشش سراسری و آموزش مجازی پیش دبستانی رایگان با مراجعه به مدارس ابتدایی دولتی ثبت نام و از آموزش‌های مجازی این دوره در شبکه شاد بهره‌مند شوند.

او با اشاره به آمار جذب نوآموزان در سال ۱۳۹۸ گفت: پارسال ۶۹ هزار نفر نوآموز پنج ساله و شش ساله در استان جذب سیستم آموزشی شده بودند.

او افزود: با توجه به اهمیت دوره پیش دبستانی و تاثیر این دوره بر کاهش ترک تحصیل و تکرار پایه به ویژه در مناطق دوزبانه، وزارت آموزش و پرورش طرح ملی پوشش سراسری و آموزش مجازی پیش دبستانی رایگان را جهت اجرا به استان‌ها ابلاغ کرده است.

معاون آموزش ابتدایی استان آذربایجان‌شرقی گفت: آذربایجان شرقی جهت افزایش جذب، پایگاه‌هایی را برای ثبت نام مشخص کرده که اولیای محترم جهت ثبت نام نوآموزان شش ساله به نزدیک‌ترین مدرسه ابتدایی دولتی مراجعه می‌کنند.

او افزود: پس از ثبت نام، آموزش‌های لازم به نوآموزان از طریق فضای مجازی (سامانه شاد) و صدا و سیمای ملی و استانی ارائه خواهد شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.