مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی استان کرمانشاه گفت : عملیات اجرایی مجتمع گلخانه‌ای حیدرآباد هرسین آغاز شده و در فاز اول شامل ۲۳ هکتار برای اجرا به شرکت ایساتیس اوراسیا واگذار شده است .

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، رضا زارعی مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره آغاز عملیات اجرایی مجتمع گلخانه‌ای حیدرآباد هرسین، گفت : این پروژه در فاز اول و شامل ۲۳ هکتار برای اجرا به شرکت ایساتیس اوراسیا واگذار شده و اگر سرمایه گذار بتواند تعهدات خود را اجرایی کرده و کار را خوب پیش ببرد، مابقی پروژه را نیز در دست خواهد گرفت.

او با بیان اینکه احداث این گلخانه در دو فاز دیده شده که فاز اول آن ۲۳ هکتار است که اگر این فاز اجرایی شود تا ۴۳ هکتار قابل افزایش است، گفت : هم اکنون عملیات اجرایی فاز اول پروژه مجتمع گلخانه‌ای حیدرآباد آغاز شده و پروژه پیشرفت خوبی دارد، به نحوی که عملیات تسطیح اراضی انجام شده و چاه آب مورد نیاز هم حفر شده است.

او ادامه داد: احتمالا فاز اول پروژه سال ۱۴۰۰ به بهره برداری خواهد رسید که در این فاز ۷۵۰۰ تن به مجموع تولیدات گلخانه‌ای استان اضافه خواهد کرد. ضمن اینکه پیش بینی می‌شود فاز دوم پروژه هم که ۲۰ هکتاری است در سال ۱۴۰۱ به بهره برداری برسد.

او افزود: ۷۰ درصد محصولات این مجتمع گلخانه‌ای که شامل میوه و سبزی، صیفی جات، گل وگیاه زینتی و گیاهان دارویی می‌باشد به کشور‌های دیگر از جمله روسیه و کشور‌های عربی صادر خواهد شد و مابقی برای مصرف داخلی است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.