مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان گفت: ۸۵ درصد قیر‌های کشور در راه‌سازی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ایمان علی دوست مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به قیرهای پایه نفتی اظهار کرد: قیرهای تفکیک شده را  قیرهای پایه نفتی می‌گویند. در سراسر دنیا برای اینکه قیرها را تفکیک کنند یا خواص قیر را بهبود دهند از روش ها و مواد مختلفی استفاده می‌کنند چراکه قیرهای پایه نفتی در حالت استاندارد بسیاری از شرایط تفکیک و یا بهبود شوندگی را ندارند ولی در این شرکت برای اولین بار با استفاده و به کمک یک روش، قیرهای پایه نفتی را تفکیک می‌کنند. 

او با اشاره به تفکیک پایه‌های نفتی که در ایران برای اولین بار اتفاق می‌افتد افزود: این شرکت برای تفکیک خواص پایه‌های نفتی از روش متفاوتی استفاده می‌کند چراکه با استفاده از ترکیب چند پلیمر بازیافتی که برای طبیعت نیز بسیار مضر بوده اند تجزیه و بازیافت کرده ایم تا از این مواد برای تفکیک و خواص پایه قیر‌ها  استفاده کنیم.  

علی دوست گفت: قیر‌هایی که توسط این شرکت به کمک ترکیب پلیمر‌های بازیافتی تهیه و تولید می‌شوند بیشتر برای راه‌سازی‌ها استفاده می‌شوند چراکه ۸۵ درصد قیر‌های کشور مورد استفاده راه‌سازی‌ها قرار می‌گیرند. آسفالت‌هایی که بدون این روش تهیه شده اند در آب و هوا‌های مختلف عمر محدودی دارند چرا که با استفاده از روش ترکیب پلیمر‌های بازیافتی عمر این قیر‌ها نسبت به قیر‌های عادی ۲ الی ۳ برابر شاید هم بیشتر است.

او بیان کرد: ترکیب پلیمر‌های بازیافتی برای تفکیک پایه‌های نفتی از نظر کیفی در بالا‌ترین سطح استاندارد‌های جهانی استفاده می‌شوند از جمله استاندارد انیستتو پاستور آمریکا و استاندارد انیستتو انجمن غیر اروپا و بسیاری از استاندارد‌های جهانی را دریافت کرده است. از این ترکیب در مصارف ساختمانی، عایق‌ها و برای پوشش‌های آب و فاضلاب  استفاده می‌شود.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان با اشاره به صادرات پایه‌های نفتی گفت: تقاضای پایه‌های نفتی برای صادرات به کشور‌های دیگر نسبت به مصرف داخلی بیشتر است چراکه این محصول علاوه بر ارزآوری به کشور‌هایی مانند قطر، تایوان، تاینلند و سنگاپو صادر می‌شود همچنین برای تهیه و تولید این محصول با کشور‌های اسپانیا و چین بوده است.  

علی دوست در پایان تصریح کرد: با ساخت پایه‌های نفتی به کمک ترکیب پلیمر‌های بازیافتی کشور به توانایی‌هایی رسیده است که  می‌تواند قیر‌هایی (آسفالت) برای جاده‌های کشور باتوجه به نیاز روز دنیا را در داخل کشور نیز داشته باشد. پایه‌های نفتی ساخت داخل کشور از مشکلات ناشی از ترک خوردگی و شیارهای، شن زدگی روی اسفالت جلوگیری می‌کند.  


بیشتربخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار