سند اجرایی چشم‌انداز سال ۱۴۰۰ فعالیت‎‌های قرآنی استان بوشهر با حضور معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سند اجرایی چشم‌انداز سال ۱۴۰۰ و پنج ساله دوم سند ۲۰ ساله فعالیت‎های قرآنی استان بوشهر با حضور عبدالهادی فقهی زاده معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی شد.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم گفت: انتخاب بوشهر به عنوان پایتخت قرآنی و روستای چارک شهرستان دشتی به عنوان روستای قرآنی نشان از جایگاه برجسته این استان در حوزه فعالیت‌های قرآنی است.

عبدالهادی فقهی زاده افزود: با توجه به اینکه بوشهر به عنوان نخستین پایتخت قرآنی کشور انتخاب شده با تاکید استاندار بوشهر فعالیت‌های این استان به عنوان الگو در سطح ملی برگزار شود.


بیشتر بخوانید


نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر نیز گفت: استان بوشهر در همه عرصه‎‌های قرآنی پژوهش، تفسیر، صوت، لحن، گسترس فرهنگ قرآنی در زندگی و هنر‌های قرآنی جایگاهی ویژه دارد و می‌طلبد درباره تاریخ این استان در حوزه قرآن تحقیقی علمی صورت گیرد.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری افزود: استان بوشهر در ۱۰ سال اخیر در حوزه قرآنی فوق العاده درخشیده و سه بار رتبه نخست کشور را به دست  آورده و چندین سال نیز در بین استان‌های برتر از لحاظ فعالیت‏‌های قرآنی بوده‌ است.

او عنوان کرد: آغاز قرن پانزدهم برای استان بوشهر یک آغاز موفق است زیرا در آستانه این قرن موضوع پایتخت شدن استان بوشهر در حوزه قرآن مطرح شده است.

 استاندار بوشهر هم گفت: اگر جامعه‌ای با قرآن انس پیدا کند بدون شک چنین جامعه‌ای سعادتمند و موفق خواهد بود.

عبدالکریم گراوند افزود: ظرفیت‌های قرآنی بوشهر می‌تواند جاذبه بسیار مهمی برای گردشگری مذهبی این استان باشد که باید به طور ویژه‌ای به آن پرداخت شود.

انتهای پیام/ک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.