وزیر صنعت، معدن و تجارت از اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای حوزه تولید و صنعت در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علیرضا رزم‌حسینی، وزیر صنعت، معدن و تجارت ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل از اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای حوزه تولید و صنعت استان خبر داد و گفت: شرکت ایمیدور نیز در استان اردبیل سرمایه گذاری خواهد کرد.

او تصریح کرد: در استان اردبیل بیش از ۴۸ واحد صنعتی راکد و تعطیل شده در سال جهش تولید به چرخه تولید بازگشتند و در حال حاضر با سرمایه‌گذاری مناسب بخش خصوصی و ایجاد فرصت‌های اشتغال در حال فعالیت هستند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه نمونه این واحد صنعتی و تولیدی را راه‌اندازی کارخانه ریسندگی در اردبیل بعد از ۱۰ سال وقفه اعلام کرد و گفت: در ۲ سال اخیر بخش خصوصی با خریداری این واحد از بانک عامل تلاش کرده تا نسبت به احیا و بازسازی آن اقدام کند که امروز با ظرفیت اشتغال ۸۰۰ نفر این واحد ریسندگی با سرمایه‌گذاری ۱۸۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

رزم حسینی افزود: کارخانه تولید ام. دی. اف و پارکت نیز با سرمایه‌گذاری یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان و اشتغال ۴۲۰ نفر به بهره‌برداری رسید که همه این طرح‌ها در مسیر جهش تولید بوده است.

او از تنظیم بازار و برنامه ریزی برای کاهش قیمت‌ها در آستانه عید نوروز خبر داد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل نیز در این دیدار خواستار راه اندازی صنعت‌های مادر و سرمایه گذاری‌های بزرگ در استان اردبیل شد و افزود: نیاز است در این زمینه اقدامات اساسی و عملی انجام شود.

آیت الله سید حسن عاملی بر ایجاد سرمایه گذاری‌های کلان در استان تاکید کرد و گفت: باید توزیع ثروت و بودجه به طور عادلانه انجام شود تا شاهد مهاجرت‌ها و آسیب‌های اجتماعی در مناطق محروم نباشیم.

او بیان کرد: باید تحریم‌ها به فرصت تبدیل شود و با آینده نگری تکنولوژی‌های نوین در کشور ایجاد شود و صنایعی فراهم شود تا از خام فروشی محصولات جلوگیری شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۸ ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
اشتغال در پشت وانت نیسان و میوه فروشی اشتغال نیست اردبیل منطقه سردسیره تولید را به کارخانه ها بیاوردید......