معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل با اشاره به محدودیت استان‌ها در تنظیم بازار خود، خواستار رفع این مانع از مرکز شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، ارژنگ عزیزی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل در جلسه تنظیم بازار کشور که با حضور وزیر صمت به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، گفت: استان‌ها برای انجام اقدامات پیشگیرانه در حین بروز کمبود برخی اقلام دچار مشکل می‌شوند و لازم است هماهنگی‌های لازم برای رفع این محدودیت‌ها انجام شود.

او تصریح کرد: فرآیند طولانی دریافت مجوز از مرکز برای کنترل بازار استان‌ها باعث می‌شود زمان پیشگیری طولانی و اقدامات بی تاثیر شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل همچنین تنظیم بازار در مرکز کشور را برای پیشگیری از افزایش قیمت در استان‌ها دانست و گفت: لازم است با تمرکز بر مرکز کشور و کنارل و تنظیم بازار در تهران از افزایش قیمت‌ها در استان‌ها جلوگیری شود.

عزیزی اصلاح فرآیند اختصاص یارانه به نهاده‌های دامی را مورد تاکید قرار داد و افزود: باید به جای اختصاص یارانه نهاده‌های دامی به وارد کنندگان، این یارانه‌ها به تولید کنندگان اختصاص یافته و تولیدات آنان برای تنظیم بازار خریداری شود.

او همچنین توجه به تفاوت فاحش قیمت گندم و آرد و نان سهمیه و آزاد را یادآور شد و خواستار برنامه ریزی برای این بحث جهت جلوگیری از قاچاق شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل در ادامه مدیریت خرید و نگهداری میوه شب عید و جلوگیری از افزایش قیمت میوه در اوایل زمستان را مورد تاکید قرار داد و خواستار توجه مسوولان مربوطه در مرکز کشور به این موضوع شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.