به مناسبت فرارسیدن سال نو و عید نوروز، برنامه های آرنگ بهار و صدای پای بهار به همت معاونت سیمای صداوسیمای چهارمحال و بختیاری تولید شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، معاونت سیمای صداوسیمای چهارمحال و بختیاری با تولید برنامه‌های آرنگ بهار و صدای پای بهار آغاز سال نو و عید نوروز  را جشن می‌گیرد.

نشاط آفرینی، نگاه خوش بینانه به آینده، آشنا کردن مردم با جنبه‌های معنوی نوروز، ترویج آداب و رسوم و سنت‌های پسندیده نوروز، معرفی جاذبه‌های استان و ترویج در خانه ماندن از اهداف برنامه آرنگ بهار هستند.

این برنامه در ایام نوروز با اجرای ابوالفضل هادی پور و مینا حیدری ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه جهان بین تقدیم مخاطبان می‌شود.

مش عامو و آقاجون بخش دیدنی و جذاب نمایشی برنامه است که با بازی محمد لله گانی دقایق طنز و شادی برای بینندگان به ارمغان می‌آورد.

همچنین برنامه «صدای پای بهار» روز تحویل سال ۱۴۰۰ ساعت ۱۰ تا ۱۴ از عمارت زیبای فیروزه و حاشیه آرام و فرح بخش زاینده رود پخش می‌شود.


بیشتر بخوانید

تولید نماهنگ‌های رسم نو و آوای زاگرس در چهارمحال و بختیاری


دعوت از بازیگران معروف کشوری از جمله علی دهکردی، علی اسیوند، سوگل طهماسبی و دعوت از خوانندگان کشوری و استانی، و خواندن متن‌های بهاری، دوبله محلی، نمایش طنز مش عامو و مش نوروز، یاد ایام و تصاویری از شهرکرد قدیم به صورت مجازی و یک سفر خاطره انگیز، کرونا و قدردانی و ادای احترام به مدافعان سلامت، بچه‌ها سلام و اجرای زنده عمو ناصر به همراه عروسک دوست داشتنی روبی با حال و هوای نوروز، خواننده شو، مصاحبه با افرادی که در سال خبرساز بودند و گروه‌های پایکوبی بختیاری و قشقایی در حاشیه رودخانه و موسیقی تصویر از بخش‌های این برنامه است.

برنامه صدای پای بهار به تهیه کنندگی و کارگردانی رضا قاضی، اجرای وحید علیدادی، ابوالفضل هادی پور، فخری قائدی و فروزان بیگی و گزارشگری رحمان تقی پور و عقیل عباسی از شبکه جهان بین صداوسیمای چهارمحال و بختیاری پخش می‌شود.

همچنین معاونت صدای شبکه جهان بین با برنامه‌های بنگ باهار، بهار بام ایران و سوز سیر، نوروز ایرانی را برای هم استانی‌ها زیبا رقم می‌زند.

برنامه بُنگ باهار به تهیه کنندگی مهشید موسویان، گویندگی فرزین مظفری و گزارشگری شهلا جمشیدیان از ساعت ۱۰ تا ۱۲ با بخش‌های متنوع گزارش مردمی، ترانه و موسیقی‌های بهاری و محلی، ارتباط با هواشناسی، پلیس راه، فرمانداران و آگاهی از محدودیت‌های کرونایی، بسته‌های صوتی همکاران افتخاری و کارشناس تغذیه تقدیم شنوندگان رادیو جهان بین می‌شود.

همچنین برنامه بهار بام ایران برنامه عصرگاهی رادیو جهان بین است که در روز‌های نوروز روی آنتن می‌رود.

این برنامه به تهیه کنندگی سید مهرداد افضلی و گویندگی آرزو بلالی ساعت ۱۷ تا ۱۹ با بخش‌های جذاب گزارش‌های مردمی، ترانه و موسیقی‌های بهاری و محلی، نمایش کوتاه طنز، ارتباط با شاعران استان، حضور خوانندگان در برنامه، بسته‌های صوتی همکاران افتخاری درباره کرونا، ارتباط با شهرداران شهر‌های استان و کارشناس بهداشتی لحظه‌های مخاطبان را شیرین و دلنشین می‌کند.

سوز سیر عنوان ویژه برنامه آخرین روز نوروز و سیزده بدر است که به تهیه کنندگی رحمان داودیان و اجرای شهلا جمشیدیان در سال جدید تقدیم مخاطبان هم استانی می‌شود.

گزارش مردمی، ارتباط با شهرستان‌های استان، ترانه و موسیقی‌های بهاری و محلی، صحبت در مورد اصطلاحات محلی مختص این روز، آشپزی و آموزش آش محلی ویژه روز سیزده بدر، بسته‌های صوتی همکاران افتخاری ویژه محیط زیست و حفظ و نگهداری منابع طبیعی، معرفی سوغات استان و نقاط گردشگری از بخش‌های شنیدنی و جذاب این برنامه هستند.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار