مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان گفت: تاکنون میزان پوشش اینترنت پرسرعت در روستا‌های بالای ۲۰ خانوار کردستان به ۷۷ درصد رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، فردین سعیدی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان گفت: پوشش اینترنت پرسرعت ۷۲ درصد روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان، مطلوب و بیش از ۷۰ درصد است و ارتقای این وضعیت در دستور کار و برنامه وزارت ارتباطات است.

او بر تلاش برای رعایت عدالت ارتباطی در تمام نقاط استان تاکید کرد و افزود: احداث ۵۰ سایت روستایی جدید در حال برنامه‌ریزی بوده که با اجرای این سایت‌ها پوشش تلفن همراه و اینترنت مناطق روستایی رشد قابل توجهی خواهد یافت.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان یادآور شد: احداث ۱۰ سایت ۳ G/۴ G تلفن همراه نیز در روستا‌های استان در مراحل نهایی نصب تجهیزات است که به زودی راه اندازی می‌شود.

سعیدی تاکید کرد: بدلیل کوهستانی و سخت‌گذر بودن اغلب نقاط کردستان، هزینه نصب و راه‌اندازی یک سایت بیش از ۲۰ میلیارد ریال است که بیشتر از دیگر مناطق کشور است.

کردستان بیش از یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت دارد و ضریب نفوذ اینترنت در استان ۷۲ درصد و ضریب نفوذ پوشش تلفن همراه بیش از ۱۰۰ درصد است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.