مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، دفع اصولی زباله‌های بیمارستانی در کهگیلویه و بویراحمدضروری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج،  هاشمی مدیرکل محیط زیست استان در سومین جلسه کارگروه مدیریت پسماند با اشاره به اینکه مدیریت پسماند بیمارستانی از مهم‌ترین دستور کار این کارگروه است گفت: طبق دستور العمل‌های مدیریت پسماند بیمارستان‌ها باید پسماند خود را مدیریت کنند.

 

هاشمی افزود: زباله‌های عفونی حاوی انواع آلاینده‌های میکروبی یا ترکیبات شیمیایی یا پانسمان و بافت و خون هستند و اخیرا نیز به دلیل شیوع ویروس کرونا دفع این پسماندها نیازمند نگاه ویژه است.

 

او بیان کرد: در صورت مدیریت نشدن صحیح قانون پسماند و امحای درست زباله‌های بیمارستانی به عامل بیماری و انتقال ویروس تبدیل می شوند.

 

مدیر کل محیط زیست استان هم چنین با انتقاد از عملکرد ضعیف مسئولان برخی بیمارستان‌های استان اشاره کرد و گفت: مدیران و متولیان برخی بیمارستان ها که در زمینه مدیریت پسماند تخلف کرده اند به مراجع قضایی معرفی شده اند.

 

او  همچنین با اشاره به نقش دهیاران و شهرداران در مدیریت پسماند افزود: دهیاران موظف هستند اجرای قانون پسماند در حوزه روستا‌ها را مدیریت کنند.

 

مدیرکل محیط زیست استان بیان کرد: در صورتی که متولیان این امر قانون پسماند را رعایت نکنند با متخلفان برخورد می شود.
هاشمی از پیشرفت ۵۰ درصدی کارخانه بازیافت یاسوج در منطقه دوپشته دشت روم خبر داد و گفت: بخشی از این کارخانه تا پایان سال ۹۹ وارد مدار تولید خواهد شد.

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.