پروان گفت:۳۰۰ تن پرتقال و ۱۵۰ تن سیب، برای تنظیم بازار میوه شب عید قم تامین شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،  پروان، معاون بازرگانی داخلی و توسعه تجارت سازمان صنعت،معدن و تجارت  قم از ذخیره ۳۰۰ تن پرتقال و ۱۵۰ تن سیب در سردخانه های قم برای تنظیم بازار میوه شب عید خبر داد.

او گفت: این میوه‌ها از هفته آخر اسفند در ۲۵ چادر در سطح شهر بین مردم توزیع می‌شوند.

پروان  با اشاره به این که کار انتقال این میوه‌ها به سردخانه رو به اتمام است، افزود: پرتقال‌ها از استان مازندران و سیب از استان آذربایجان غربی از سوی مباشر خریداری شده و مردم نگران میوه شب عید خود نباشند.


معاون بازرگانی داخلی و توسعه تجارت صمت قم با اشاره به این که این میوه‌ها براساس دستورالعمل ابلاغی وزارت صمت، ۵ تا ۱۰ درصد پایین‌تر از کف قیمت در میوه فروشی‌ها عرضه می‌شوند، افزود: احتمالا امسال کارگروه تنظیم بازار ملی قیمت سیب و پرتقال تنظیم بازاری را تعیین می‌کند و این اقلام در سراسر کشور به صورت تک نرخی توزیع می‌شوند.

حل مشکل کمبود روغن مصرفی خانوار


معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت در ادامه به حل مشکل کمبود روغن مصرفی خانوار نیز اشاره کرد و گفت: سرانه مصرف استان حدود ۱۹۰۰ تن در ماه است و به همین میزان نیز روغن مایع و سرخ کردنی وارد استان می‌شود.


او با تاکید بر این که مردم هیچ گونه نگرانی در خصوص تامین روغن در ماه‌های آینده نداشته باشند، افزود: ۵-۶ شرکت پخش، توزیع روغن مصرفی خانوار را به عهده دارند و این کالا به اندازه کافی و مورد نیاز خانوار‌ها بین فروشگاه‌ها توزیع شده است.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار