وزارت خارجه چین از اعمال تحریم‌های یکجانبه آمریکا انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وانگ ونبین، سخنگوی وزارت خارجه چین در نشست خبری روزانه خود گفت: کارشناسان سازمان ملل از دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر روز پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کردند که ایالات متحده تحریم‌های یک جانبه‌ای را علیه چند کشور از جمله چین، روسیه، کوبا، ایران و ونزوئلا اعمال کرده است که نقض جدی حقوق بشر مردم در آن کشورهاست.

وی افزود: این کارشناسان از ایالات متحده خواستند تا کاملاً از معاهدات مهم بین المللی حقوق بشر پیروی کند و از تأثیر منفی بر وضعیت حقوق بشر جلوگیری کند.

سخنگوی وزارت خارجه چین تاکید کرد: تحریم‌های یک جانبه با محروم کردن ده‌ها میلیون نفر از غذا و دارو؛ فقر، گرسنگی و نابرابری را تشدید کرده و زندگی و سلامتی افراد بی شماری را در شرایط همه گیری کرونا و به ویژه حقوق گروه‌های آسیب پذیر را به خطر می‌اندازد.

وانگ گفت: چین همیشه با اتخاذ اقدامات یک جانبه اجباری مخالف است و از کشور‌های مربوطه می‌خواهد که خواستار عدالت از سوی جامعه جهانی باشند و از اقدامات قهری یک جانبه دست بردارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
reza
۰۸:۰۹ ۱۷ اسفند ۱۳۹۹
چین و روسیه که از اعضای دائم شورای امنیت هستند باید در یک طرح مشترک که با تصویب تمام اعضاء سازمان ملل و دستور دبیرکل سازمان ملل قطعنامه و یا قانونی را تصویب و اجرائی کنند که ابزار تحریم در دست بعضی از کشورها مستمسک فشارهای حداکثری و تهدیدات اقتصادی و بانکی در عرصه بین المللی نشود...............
آخرین اخبار