تلاش‌های آمریکا برای جلوگیری از تصویب قطعنامه سازمان ملل در خصوص ایجاد اتحادی جهانی در مقابله با ویروس کرونا، ناکام ماند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی، رژیم صهیونیستی و آمریکا که اخیرا اقدام به خروج از سازمان جهانی بهداشت کرده‌اند، با درخواست مجمع عمومی سازمان ملل برای اتحاد جهانی در نبرد با ویروس کرونا نیز مخالفت کردند.

اصلی‌ترین دلیل این مخالفت، اصرار آمریکا بر تداوم تحریم‌ها علیه کشورها، حتی در شرایط کرونایی است.

با وجود این مخالفت، مجمع عمومی سازمان ملل متحد با اکثریت قاطع از قطعنامه جامع تشدید همکاری و همبستگی بین المللی برای مهار، کاهش و غلبه بر همه‌گیری کرونا و پیامد‌های آن حمایت کرده است.

این پیش‌نویس در مجمع عمومی از سوی ۱۶۹ کشور به تصویب رسید. اوکراین و مجارستان به این قطعنامه رای ممتنع دادند و واشنگتن و تل‌آویو نیز به این قطعنامه رای منفی دادند.

مخالفت آمریکا با ایجاد اجماع جهانی در این‌باره در حالی است که ویروس کرونا به طور قابل ملاحظه‌ای آمریکا را به چالش کشیده است. در این کشور بیش از ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار ابتلا به ویروس کرونا ثبت شده، بیش از ۱۹۳ هزار آمریکایی نیز در پی ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

آمریکا در تداوم اقدامات یک‌جانبه‌گرایانه خود، در اوایل سال جاری از سازمان جهانی بهداشت خارج شد، و سازمان مذکور را به طرفداری از چین و اتخاذ سیاست‌هایی به نفع این کشور متهم کرد.

این قطعنامه غیرالزام‌آور همچنین بر آتش‌بس فوری جهانی تاکید می‌کند تا بدین ترتیب، کشور‌های کمتر توسعه‌یافته اجازه یابند به طور موثرتری با ویروس کرونا مقابله کنند.

ایران، کوبا، ونزوئلا و برخی دیگر از کشورها که تحت تحریم آمریکا قرار دارند، با مشکلات مختلفی در خصوص مبارزه با ویروس کرونا مواجه شدند. پیش از این مقامات بهداشتی هاوانا اعلام کردند که کشورشان مجبور است تا دو برابر هزینه دارو‌ها و تجهیزات را به دلیل تحریم‌های آمریکا پرداخت کند.

در اوایل ماه ژوئیه، کشورمان شکایتی را به دیوان بین المللی دادگستری (ICJ) ارائه دادو در آن خواستار پاسخگویی واشنگتن درباره اعمال محدودیت علیه ایران در مدیریت بحران ویروس کرونا شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
reza
۱۲:۴۰ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
وقتی عقرب سیاه در حلقه آتش گیر بیفتد با نیش خودش زهر به تن خودش میزند و با این خودزنی مرگ خود را قبل از تنگ ترشدن حلقه آتش تسریع میکند و جریان رژیم منحوس صهیونیستی و هیئت حاکمه آمریکا هم اکنون همین وضعیت را دارد بی خود نیست که هر دو رئیس حاکمه دولت آمریکا و اسرائیل به احمق های درجه یک معروفند این نهایت بی منطقی و بی عقلی کسانی است که ادعای رهبری جهانی را دارند تنها و تنها فقط چندگاو شیرده عرب مرتجع جاهلی به پیروی از این دو احمق درجه یک تن در داده اند آن هم برای چند صباح تعلیف و تاءلیق بیشتر تا شیرشان زیاد شود.......
آخرین اخبار