باغ‌های زندگی و خاطره به مناسب روز درخت کاری طی مراسمی در کمربند سبز جنوبی مشهد افتتاح شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، باغ‌های زندگی و خاطره به مناسب روز درخت کاری طی مراسمی در کمربند سبز جنوبی مشهد افتتاح شدند و محمد رضا کلایی شهردار مشهد در این مراسم گفت: باغ زندگی یک پروژه اجتماعی و بهانه‌ای برای نزدیک شدن مردم به محیط زیست شهری و آشنایی فرزندان با طبیعت است.

او افزود: باغ خاطره نیز برای قدردانی و یادبود کسانی است که اهدای عضو کرده‌اند و اکنون در جمع ما نیستند.

شهردار مشهد ادامه داد: تا سه ماه آینده که هوا مناسب درخت کاری است باید دیگران را به کاشت درخت تشویق کرد.

کلایی بیان کرد: محیط زیست اولویت ما بوده و خواهد بود و تا روز آخر برای توسعه فضای سبز تلاش خواهیم کرد و در دوره اخیر مدیریت شهری نیز اقدامات خوبی در این حوزه صورت گرفته و در بخش توسعه فضای سبز، حدود ۹۰۰ هکتار فضای سبز در ارتفاعات جنوب در حال ایجاد است.


بیشتر بخوانید


او تصریح کرد: در ماه جاری نیز تصفیه خانه چهل بازه با رویکرد استفاده از پساب برای آبیاری فضای سبز افتتاح شد و توسعه شبکه جداسازی آب شرب از آب خام برای آبیاری فضای سبز با جدیت در دست اجراست و سبب پایداری فضای سبز می‌شود.

مهدی یعقوبی معاون خدمات شهری شهرداری مشهد نیز گفت: طرح باغ زندگی و باغ خاطره همچنان تداوم دارد و پس از ثبت نام شهروندان در این ۲ طرح، در جمعه پایانی هر ماه مراسم کاشت درخت با حضور شهروندان اجرا خواهد شد.

او افزود: امروز هم زمان با روز درخت کاری و با دعوت از شهروندان تعداد زیادی از مردم به ارتفاعات جنوبی آمده‌اند تا علاوه بر کاشت درخت در روز درخت کاری، در قالب طرح باغ زندگی و باغ خاطره برای تازه متولدین، مزدوجین، یاد بود درگذشتگان و اهداکنندگان عضو درخت بکارند.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد با اشاره به افتتاح از باغ خاطره و باغ زندگی در کمربند سبز شهر ادامه داد: پلاک ثبت شده به نام افراد دائمی خواهد بود و موقعیت مکانی دقیق درخت به هر فرد اعلام می‌شود. همچنین شناسنامه صادر شده برای درخت علاوه بر اهدا به شهروندان در سامانه ثبت می‌شود و امکان ردیابی و رصد درخت وجود دارد.

یعقوبی بیان کرد: ثبت پلاک می‌تواند روی درختان موجود و نهال‌های جدید انجام شود و شرایط لازم برای مشارکت شهروندان در بحث نگهداری درختان فراهم شده است.

او تصریح کرد:در حال حاضر برای مجموعه‌های باغ زندگی و باغ خاطره، کاشت حدود ۱۵ هزار اصله درخت در عرصه کمربند فضای سبز و در محدوده‌ای به وسعت ۳۰ هکتار پیش بینی شده است همچنین این اقدام همزمان در ضلع جنوبی پارک بهار در محدوده‌ای به وسعت پنج هکتار اجرا می‌شود.

در طرح باغ زندگی و باغ خاطره تولد فرزند یا شروع زندگی زوجین با کاشت درخت همراه می‌شود یا برای یادبود درگذشتگان و افراد اهداکننده عضو درختی کاشته می‌شود.

انتهای پیام// م.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مینا
۱۱:۱۶ ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
ما که کار جدیدی ندیدیم انجام بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۹ ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
از صد سال قبل انجا درخت داشته به جز 24 هزار تا ساختمان هفت طبقه به بالا که شورای شهر مشهد در عرض 4 سال وسط هر کوچه کاشتن درختی جدید اضافه نشده