رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان گفت: ۶۰ هزار اصله نهال به مناسبت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری در این شهرستان توزیع و کاشته می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علی اکبر عباسی راد رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان گفت: ۵٠ هزار اصله نهال غیرمثمر و ١٠ هزار نهال مثمر به مناسبت هفته منابع طبیعی و نکوداشت روز درختکاری، به صورت رایگان در شهرستان توزیع و تا پایان سال کاشته می‌شود.

او  ادامه داد: نهال‌های قابل توزیع از گونه‌های زبان گنجشک، اقاقیا، سنجد، سروخمره ای، ارغوان، توت، سرو شیراز، زیتون تلخ و بید است.

عباسی راد اضافه کرد: این نهال‌ها از ایستگاه‌های تولید نهال حسن آباد دامغان و ایستگاه‌های مستقر در سمنان و شاهرود تامین شده است.

او اظهارداشت: نهال‌های مهیا شده در بین مردم، دستگاه‌های اجرایی، دانشگاه‌ها، مدارس، شهرداری‌ها و سایر ارگان‌های دولتی وخصوصی توزیع می‌شود.

عباسی راد بیان کرد: هدف از توزیع نهال، توسعه مشارکت عمومی، فرهنگ‌سازی و ترویج منابع طبیعی در بین عموم مردم، ایجاد روحیه کاشت نهال و توسعه فضای سبز در شهرستان است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان گفت: ۱۴ ویژه برنامه در سطح شهر و روستا‌ها تحت هفت عنوان در هفته منابع طبیعی اجرا می‌شود که باتوجه به شیوع ویروس کرونا و توصیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر جلوگیری از اجتماعات، بسیاری از برنامه‌های عمومی این هفته لغو شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.