معاون توسعه و امور زیربنایی اداره کل امور عشایر چهارمحال و بختیاری گفت: در تقویم کوچ، زمان بازگشت عشایر به مناطق ییلاقی استان ۲۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ اعلام شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، محسن نادری معاون توسعه و امور زیربنایی اداره‌کل امور عشایر چهارمحال و بختیاری با اشاره در پیش بودن بهار اظهار داشت: در تقویم کوچ، زمان بازگشت عشایر به مناطق ییلاقی استان ۲۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ اعلام شده است.

او افزود: قبل از این تاریخ از ورود عشایر به چهارمحال و بختیاری جلوگیری خواهد شد.


بیشتر بخوانید


نادری با اشاره به لزوم ارائه خدمات مطلوب به عشایر اضافه کرد: تاکنون ۲۰۰ کارت شناسایی دامداری و تردد عشایر در این استان صادر شده است که تا پایان امسال به افزون‌بر یک‌هزار کارت افزایش می‌یابد.

او ادامه داد: این اقدام از الزام‌های دولتی است که از طریق اتحادیه شرکت‌های تعاونی‌های عشایری در حال انجام و کوچ سال آینده مستلزم ارائه این کارت است و سامانه صدور کارت شناسایی دامداری و تردد دام عشایر با عنوان سامانه مجوز‌های الکترونیکی کشاورزی (سماک) ایجاد شده است.

نادری بر ضرورت پلاک‌کوبی دام عشایر و لزوم صدور کارت شناسایی دامداری و تردد دام عشایر براساس تصویب شیوه‌نامه‌ای از سوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز تاکید و تصریح کرد: براساس این شیوه‌نامه در صورتی که دام‌های عشایر هویت‌دار نشود جزو کالای قاچاق محسوب شده و عشایر در خصوص نهاده‌های دامی و تردد با مشکل مواجه خواهند شد.

او افزود: تاکنون ۷۰ هزار راس دام عشایر استان پلاک‌کوبی شده است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار