امام جمعه زهکلوت:

مستکبران و منافقان با نقشه هایشان، چاه برای خود می کنند

حجت الاسلام بامری گفت: نقشه‌های مستکبران و منافقان، نقشه راهی برای هلاکت و نابودی خودشان می شود و لکه ننگی بر دامان ایادی آن ها خواهد بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام حمید بامری، امام جمعه زهکلوت ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی با اشاره به حوادث هفته‌های اخیر در یکی از مناطق مرزی کشور (سراوان)  گفت: پشت این حوادث و امثال این حوادث، قطعا منافقین و طراحی دشمن وجود دارد.

او با بیان اینکه در فضا‌های فتنه آلود و غبار آلود، ضمن اینکه همه باید مراقب باشند، افزود: مراقبت و هوشیاری خواص جامعه (علما، نخبگان) در خنثی کردن فتنه‌ها بسیار اهمیت دارد. 

حجت الاسلام بامری با اشاره به فرمایشی از کلام امام  علی (ع ) که حضرت خطاب به خواص جامعه می فرمایند: در فتنه طوری رفتار کنید که نه پشتی برای سواری دادن داشته باشید و نه شیری برای دوشیدن، یعنی آن چنان مراقب باشید که هیچ کسی از شما سو استفاده نکند، بیان کرد: گاهی نظر‌های احساسی و نسجیده، مغرضانه و  شتاب زده در فضا‌های فتنه آلود، هیزمی برای شعله ور شدن آتش فتنه ها می شوند. 

او تاکید کرد: همیشه توقع و انتظار از خواص جامعه این بوده و هست که روشنگری کنند تا عقلانیت بر احساسات غلبه کند تا آتش فتنه خاموش شود و بعد برداشتن غبار فتنه، مطالبات، شکایات، انتقادات و موضوعات پیگیری شود.

امام جمعه زهکلوت بیان کرد: اول باید همه کمک کنند تا منطق و عقلانیت به جای احساس حاکم شود. 

او در ادامه خطاب به مردم گفت: مردم بصیر ما همیشه هوشیاربوده و هستند؛ اما باید بسیار مراقب بود و همه بدانند که دشمن، مردم را دشمن خونی خودش می داند و  آن ها سال ها است که با شیوه‌های مختلف، درصدد جدا کردن مردم از انقلاب بوده اند که به فضل خدا به هر دری زدند، رسوا شدند و امروز دشمن، تنها راه رسیدن به اهداف شوم خود را فتنه انگیزی و ایجاد اختلاف بین قومیت‌ها و مذاهب و برهم زدن فضای وحدت می بیند؛ بنابراین باید هوشیار و بیدار بود و مردم خود را  به مسائل زمان خودشان مسلح کنند که اگر غفلت کنیم دشمن با تمام عوامل بیرونی و نخاله‌های درونی طمع می کند.

حجت الاسلام بامری تصریح کرد: انقلاب، همچون فرزند مردم است، انسان با فرزندش با وجود اینکه مریض یا معلول یا مشکلی داشته باشد، دشمنی و نزاع نمی کند، باید کمک کند و به فکر سلامتی و نجاتش باشد، باید مراقب باشیم، امروز تمام کسانی به انقلاب و مردم زخم می زنند و دشمنی می کنند، خودشان را حامی مردم معرفی می کنند،  این یعنی مراقب باشیم در فضای فتنه، تشخیص بسیار سخت است، نکند ما هم به نفع دشمن بجنگیم.

او در ادامه خطاب به مسئولان، ضمن تشکر از اقدامات و تلاش‌های آن ها افزود: همه می دانیم که این قضایا، طراحی دشمن است و تردیدی نیست؛ اما توقع این است که مسئولان هم دقت، مراقبت و رصد بیشتری داشته باشند، به خصوص به مسأله معیشت مناطق محروم و مرزی که سال‌ها دغدغه اصلی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است و اگر در اولویت قرار می‌گرفت، امروز بهانه‌ای برای جولان دادن مزدوران، منافقان و دشمنان قرار نمی‌گرفت. 

امام جمعه زهکلوت  خطاب به مستکبران و منافقان کوردل بیان داشت: بدانید و می دانیم هرگز نمی‌فهمید، چون قرآن فرمود: فی قلوبهم مرض، یا در آیه دیگری فرمود: ختم الله علی قلوبهم و علی سمعهم و علی ابصارهم غشاوة، اما به شما می گوییم که آگاه باشید که نقشه‌های شوم شما نه تنها نقش برآب می شود؛ بلکه نقشه‌های خودتان، نقشه  راهی برای هلاکت و نابودی خودتان می شود و لکه ننگی بر دامان ایادیتان خواهد بود. 

 او خطاب به دشمنان افزود: سال هاست در کشور‌های رنج‌دیده، چون عراق، یمن، فلسطین، لبنان، افغانستان درمانده و رسوا شدید و آرزو‌های خودتان و اجساد پیاده نظام‌های خودتان را به گورستان بردید، اکنون به فکر ایران افتادید؟ به شما می گوییم که در حماقت محض هستید، همان گونه که حضرت امیر(ع) فرمود شکر خدا را که دشمنان ما را از احمقا قرار داد.

حجت الاسلام بامری در ادامه افزود: تعجب از افراد جاهل، اینکه چرا حقیقت را منکر می شوند و خودشان و عده‌ای را به هوای منافقان به هلاکت می‌اندازند به این نادانان هم می گوییم شما مصداق ضرب المثل صیادی هستید که از شغال می ترسید و هوای شکار شیر در سر داشت.

او در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هفته احسان  و نیکوکاری به مردم توصیه کرد که با دست‌های پرمهر و محبت و عاطفه خودشان بر سر خانواده‌های نیازمند و کودکانشان دست بکشند و همه آحاد مردم را به شرکت در احیای سنت حسنه‌ انفاق و احسان ترغیب کنند. 

امام جمعه زهکلوت بیان کرد: جشن نیکوکاری صرف نظر از اینکه کمک ها و هدایایی جمع آوری می‌شود، به لحاظ معنوی، اجتماعی، فرهنگی کارکرد‌های ارزشمند و ماندگاری، چون گسترش فرهنگ انفاق، کمک به همنوع و انسجام اجتماعی را به همراه دارد. 

او افزود: نوع دوستی و کمک به همنوع از دیدگاه دینی و اسلامی، یک امر ذاتی و فطری است به این معنا که خدای متعال تمایل به کمک کردن به همنوعان را به صورت یک شناخت در قلب و سرشت انسان قرارداده است؛ پس همه ما از این ظرفیت و فرصت استفاده کنیم و در یاری رساندن به نیازمندان جامعه مشارکت کنیم. 

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار