ابتلای نوزاد بافقی به کرونا

مدیر فنی شبکه بهداشت و درمان بافق از ابتلای نوزاد دو ماهه بافقی به کرونا خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، مهدیه کوهگرد، مدیر فنی شبکه بهداشت و درمان بافق در حاشیه نشست ستاد فوق العاده کرونا در این شهرستان با اشاره به افزایش موارد مثبت به کرونا و بستری بیماران، گفت: در حال حاضر این بیماری سن و سال خاصی را درگیر نمی‌کند و نوزاد دو ماهه هم درگیر شده که خوشبختانه حال او مساعد است. 

سید مهدی طلایی مقدم فرماندار بافق هم در حاشیه این نشست با اشاره به مصوبات ستاد کرونای شهرستان، افزود: کارمندان ادارات، شرکت ها، بانک و ... که از استان‌های قرمز و زرد هستند نباید مرخصی بگیرند، اما در غیر این صورت باید پس از برگشت سه روز قرنطینه شوند و بعد از آن تست کرونا بدهند.

او بر نظارت بیشتر در ادارات و اصناف تاکید کرد و ادامه داد: نظارت در شهرستان نباید معطوف به اصناف باشند و در ادارات حتی برای جلسات و مراسمات هم باید نظارت بیشتری صورت بگیرد.

فرماندار بافق تصریح کرد: اگر در اداره‌ای شیوه نامه‌های بهداشتی رعایت نشود، مسئول آن اداره پاسخگو است.

طلایی مقدم با بیان اینکه بارگیری از صنایع معدنی برای استان‌های قرمز به ویژه خوزستان باید از طریق خطوط ریلی صورت بگیرد، گفت: صحبت شده تا است قطار‌های مسافر بری برای نماز و استراحت قبل از ایستگاه بافق باشد.

او با اشاره به اینکه افراد غیربومی امسال برای سفر به بافق برنامه ریزی نداشته باشند، بیان داشت: تور‌های گردشگری باید در سامانه ماسک ثبت نام کرده باشند و از آن‌ها غربالگری صورت بگیرد، اما در هر صورت در سطح شهر تردد نخواهند داشت.

فرماندار بافق گفت: اگر افزایش بیماران کرونایی به همین روال ادامه پیدا کند، با تشکیل جلسه فوق العاده ستاد کرونا از ورود افراد غیر بومی نیز جلوگیری می‌شود، اما برای تعطیلی معادن بررسی‌های بیشتری باید صورت بگیرد.

مسعود دانشی سرپرست شبکه بهداشت و درمان هم به تعداد بیماران کرونایی شهرستان اشاره کرد و گفت: از اسفند ماه سال گذشته بیش از هزار مورد کرونای مثبت در شهرستان شاهد بودیم که ۲۰ درصد بستری و مابقی سرپایی بودند و همچنین بیش از ۶۰ نفر از فوت کردند.

انتهای پیام/ غ

وی از همشهریان خواست باتوجه به ورود کرونای انگلیسی به استان یزد و برخی شهرستان‌های آن، همچنان بیش از پیش شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار