رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، از وجود قطعی و اثبات شده ویروس جهش یافته کرونا (کرونای انگلیسی) در استان چهارمحال و بختیاری خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته سه مورد آزمایش جدید ارسالی از چهارمحال و بختیاری به مرکز آزمایشگاه تخصصی در تهران برای اثبات نوع جهش یافته ویروس کرونا وصول شد.

او افزود: بر همین اساس، نتیجه تست سه نفر دیگر در استان از نظر ابتلا به بیماری کرونای جهش یافته موسوم به انگلیسی مثبت گزارش شد.


بیشتر بخوانید


شیرانی اضافه کرد: با شناسایی موارد جدید ابتلا به کرونای انگلیسی در استان، گردش داخلی این ویروس و امکان انتقال بیماری از شخصی به شخص دیگر قطعی و محرز شده است.

او با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری هفدهمین استان مثبت کرونای انگلیسی است گفت: تا کنون ۲۱ استان کشور درگیر بیماری کرونای جهش یافته شده اند و تقریباً در همه جای کشور رد پای این ویروس وجود دارد.

شیرانی از مردم و مسئولان خواست ضمن احتیاط، دستورالعمل‌های بهداشتی را با وسواس و دقت بیشتری رعایت کنند.

او درخصوص اعمال محدودیت‌ها طی روز‌های آتی گفت: رفتار اجتماعی مردم در ایام پایانی سال بسیار حائز اهمیت است بطوری که درصورت تغییر رنگ وضعیت شهرستان‌ها به لحاظ شیوع بیماری، محمدویت‌ها در شهرستان‌های قرمز و نارنجی با شدت بیشتر و در شهرستان‌های زرد و آبی کمتر اعمال می‌شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار