رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: با همراهی خوب مردم در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، موج چهارم شیوع کرونا در چهارمحال و بختیاری بدون حالت انفجاری و به آرامی شروع شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اظهار داشت: علی رغم اینکه موج چهارم شیوع بیماری کرونا از هفته‌های قبل در کل کشور آغاز و روز به روز به شمار مبتلایان به کرونا در استان همجوار چهارمحال و بختیاری افزوده می‌شود، با همراهی خوب مردم در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، موج چهارم شیوع این بیماری در استان بدون حالت انفجاری و به آرامی در استان شروع شده است.

او استفاده صحیح از ماسک، کاهش تردد‌ها و مراودات و خودداری از حضور در تجمعات از جمله عوامل موثر در کنترل شیوع بیماری در استان بیان کرد و افزود: مجموعه عوامل و همراهی مردم موجب شد تا در حال حاضر با طغیان بیماری کرونا مواجه نشویم.


بیشتر بخوانید


شیرانی با اشاره به گسترش خیلی سریع ویروس جهش یافته کرونا، از مردم خواست: این ویروس را جدی بگیرند و همچنان دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

او ادامه داد: در حال حاضر نحوه سرایت ویروس جهش یافته با انتقال ویروس از فردی که به مسافرت رفته و یا میزبان مسافر بوده به اعضای خانواده و سپس انتقال آن در محیط کار عنوان شده و یادآوری شده است، در صورت حضور فرد مبتلا به ویروس جهش یافته کرونا در بازار و مکان‌های عمومی، خطر انتشار گسترده ویروس و بازگشت به شرایطی مشابه آبان و آذرماه و تجربه روز‌هایی با ثبت حدود ۱۰ فوتی ناشی از کرونا مواجه می‌شویم.

شیرانی با بیان اینکه تظاهرات ریوی در مسن سالانی که به ویروس نوع جهش یافته کرونا مبتلا شده اند کمتر و غیر ملموس‌تر است از خانواده‌ها خواست: مواظب بزرگتر‌ها باشند چرا که ویروس جهش یافته کرونا کمتر علایم تنفسی ایجاد می‌کند و موجب بروز ضعف، بی حالی، کاهش اشتها، اختلالات گوارشی و بیمار با کاهش سطح هوشیاری و با تصور سکته مغزی یا قلبی به بیمارستان منتقل می‌شود، در حالی که با انجام بررسی‌های لازم ابتلای فرد به کرونا تایید می‌شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار