رضایی گفت: آلودگی هوا و کم آبی از تهدیدهای مهم و اساسی استان اصفهان است که باید برای آن برنامه‌ریزی خاص با شدت و حدت بیشتر در نظر گرفته شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، عباس رضایی استاندار اصفهان امروز در آیین کاشت نهال به مناسبت روز درختکاری و هفته منابع طبیعی و آغاز عملیات اجرایی پارک جنگلی پرتو گفت: در بخش آب تاکنون اقدامات شاخصی صورت گرفته و ۲۴ اسفندماه کلنگ انتقال آب از خلیج فارس به اصفهان توسط رئیس جمهوری از طریق ویدئو کنفرانس به زمین زده می‌شود.

استاندار اصفهان با بیان اینکه مصرف بهینه آب در ابعاد مختلف کشاورزی، صنعت و آشامیدنی ضروری است، گفت: فرونشست زمین در دشت‌های مهیار، برخوار و فرودگاه نشان دهنده این است که هم و غم خود را در حوزه آب معطوف کنیم.

رضایی با بیان این که ۲۰۰ میلیون مترمکعب آب در سد زاینده رود وجود دارد، افزود: از این رو باید از هدررفت آب جلوگیری کنیم در ۲ سال گذشته به جای استفاده از آب تازه معادل ۳۵ میلیون مترمکعب پساب در صنایع استفاده شده است.

اوبا بیان اینکه باید بزرگداشت درخت و درختکاری به نسل جوان منتقل شود، گفت: باید این فرهنگ به آحاد مختلف جامعه در جهت تعمیم و تسری تفکر درخت و درختکاری ایجاد شود.

استاندار اصفهان تصریح کرد: فهم، دانش و آگاهی مردم با نظام، امام و مقام معظم رهبری از فرصت‌های بسیار بزرگی است که در همه جوانب شاهد آن هستیم.

رضایی ادامه داد: فرصت‌هایی از جمله روحیه شهادت طلبی، همراهی با انقلاب و نظام را میان مردم اصفهان شاهد هستیم.

رضایی با بیان اینکه سلامت مردم اولویت نخست است از شهرداری خواست فرهنگ دوچرخه سواری را با ایجاد مسیر‌های مناسب در شهر به وجود آورند.

او اظهار کرد: با تلاش سازمان جهاد کشاورزی مصرف بهینه آب و الگوی کشت مناسب در بخش کشاورزی را شاهد هستیم.

به گفته رضایی، استان اصفهان در راستای احداث گلخانه رده دوم کشوری را به خود اختصاص داده است.

او گفت: آلودگی هوا به صورت مستقیم با سلامت مردم در ارتباط است که باید در این زمینه فرهنگ‌سازی صورت گیرد.

استاندار اصفهان، افتتاح آزادراه شرق، رینگ چهارم حفاظتی و خط دوم مترو را از اقدامات مثبت در راستای کاهش آلودگی هوا برشمرد.

استان اصفهان به مرکزیت شهرستان اصفهان با ۲۴ شهرستان، مساحتی معادل ۱۰.۷ میلیون هکتار دارد که بیش از ۹۰ درصد از این مساحت را معادل ۹.۸ میلیون هکتار عرصه‌های منابع طبیعی و ملی و از این میزان حدود ۴۰۳ هزار هکتار جنگل معادل (چهار درصد)، ۶ میلیون هکتار مرتع معادل (۶۴ درصد) و سه میلیون هکتار بیابان معادل (۳۲ درصد) در بر گرفته است.

جنگل‌های استان اصفهان بطور عمده در ۲ شهرستان فریدونشهر با ۴۰ هزار هکتار و سمیرم با ۲۵ هزار هکتار قرار دارند و سرانه جنگل در کمتر از ۰.۱ هکتار است، اما با وجود سطح کم تنوع گونه‌ای خوبی (۳۵ گونه درختی ودرختچه‌ای) دارد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
اب زاینده رود را بیخودی به هرجا نفرستین نیمی از مشکلات خود به خود درست میشه
آخرین اخبار