استاندار اردبیل گفت: در طول ۱۰۳ روز از آغاز اجرای طرح حاج قاسم سلیمانی، ۹۸/۴ درصد جمعیت استان غربالگری شدند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام‌جو، استاندار اردبیل در بیست و دومین نشست قرارگاه شهید سلیمانی گفت: در طول ۱۰۳ روز از آغاز این طرح که با همکاری بسیج و دانشگاه علوم پزشکی استان انجام می‌شود، تعداد بیش از ۱۲۵ هزار نفر غربالگری شده که ۹۸/۴ درصد جمعیت کل استان را تشکیل می‌دهد.

او با بیان اینکه از این تعداد ۸ هزارو ۴۱۶ نفر مشکوک بودند، افزود: تعداد ۲۱ هزارو ۶۳۹ مورد بسته‌های معیشتی و کمک‌های مومنانه و تعداد ۵۴۰ هزارو ۲۷۴ بسته بهداشتی توزیع گردیده است.

استاندار اردبیل گفت: در طول این مدت ۱۳۷ هزار مورد از اماکن عمومی و مراکز درمانی نظارت شده و تعداد ۱۸۱ هزارو ۲۲۷ مورد از بیماران، پیگیری و مشاوره تلفنی قرار گرفته و ۱۵۲ اکیپ درمانی به مناطق محروم اعزام شده اند.

وضعیت بیماری کرونا در اردبیل پایدار است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل نیز ضمن قدردانی از سپاه و بسیج استان، هلال احمر، نیروی انتظامی، صدا و سیما و تمامی سازمان‌های فعال در طرح سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: خوشبختانه با همکاری و همدلی مردم و دستگاه‌های اجرایی و با انجام این طرح، وضعیت بیماری در استان نسبتا پایدار بوده که امیدواریم این وضعیت تا عید ادامه پیدا کند.

شهرام حبیب زاده با اشاره به خطر ویروس جهش یافته، بر لزوم کنترل تردد بیماران از مبدا تاکید کرد و افزود: پیشگیری از بروز پیک بعدی، جزو هدف اصلی دانشگاه و مسئولین استانی بوده که امیدواریم با رعایت اصول بهداشتی و آموزش همگانی بتوانیم از این پیک جلوگیری نماییم.

او از واکسیناسیون بقیه کادر بهداشت و درمان و همچنین خانه سالمندان بعد از تامین واکسن کرونا در سطح استان خبر داد.

انتهای پیام/ح

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.