مهلت بیمه محصولات باغی مهاباد تمدید شد

مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی مهاباد گفت: باغداران مهابادی تا ۲۰ اسفند مهلت دارند محصولات باغی خود را بیمه کنند.

انور ابراهیمی‌آذر مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،  اظهار کرد: با توجه به شرایط جوی و اقلیمی و کاهش بارش‌ها، بهتر است کشاورزان و بهره برداران  تا (۲۰ اسفندماه) با مراجعه به کارگزاران مربوطه نسبت به بیمه محصولات باغی خود اقدام کنند.

او با اعلام اینکه تاکنون هزار و ۸۵۰ هکتار از باغ‌های این شهرستان بیمه شده است، افزود: همچنین سال گذشته ۱ هزار و ۹۲۳ هکتار از باغ های این شهرستان زیر پوشش بیمه قرار گرفت.


بیشتر بخوانید


ابراهیمی آذر اذعان کرد: به دلیل کاهش بارندگی‌ها در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته احتمال وقوع خسارت سرمازدگی و خشکسالی در برخی محصولات زراعی و باغی این شهرستان وجود دارد.

مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی تصریح کرد: صندوق بیمه کشاورزی با هدف حمایت از کشاورزان تاسیس شده و محصولات کشاورزی را در برابر هر گونه خطری از جمله سیل، تگرگ، یخبندان، سرمازدگی و خشکسالی و عدم پوشش برف به ۲ صورت عمومی وپایه و انفرادی بیمه می‌کند.

مهاباد دارای بیش از ۸۰ هزار هکتار اراضی مستعد کشاورزی و باغی است، ۶۲ هزار هکتار از مزارع مهاباد در سال زراعی گذشته به کشت محصولات مختلف اختصاص یافت که ۵۲ هزار هکتار آن به صورت دیم و مابقی به صورت آبی کشت شده بود.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.