رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد از تشدید بازرسی و آمادگی همه جانبه در مقابله با هرگونه مخاطرات بهداشتی، تسکین بازار مرغ و دسترسی شهروندان به گوشت کشتار روز خبر داد.

عباس آغاز رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: با تشکیل تیم نظارتی متشکل از ادارات متولی و مرتبط امر جهادکشاورزی، دامپزشکی، صمت، اماکن، اتاق اصناف بر مراکز عرضه‌کننده مرغ زنده در این شهرستان بصورت مستمر نظارت شده و با متخلفان برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

او افزود: زنده فروشی در بازار‌های محلی و مغازه‌های عرضه مرغ یکی از مهمترین تهدیدات علیه بهداشت عمومی جامعه است.


بیشتر بخوانید


این مقام مسئول اضافه کرد: تبلیغات زیادی درباره مصرف مرغ زنده وجود دارد که خلاف واقعیت است و هیچگونه مسائل بهداشتی در این این شیوه رعایت نمی‌شود و همچنین توزیع کنندگان مرغ از سلامت مرغی که عرضه می‌کنند اطلاعی ندارند که عاملی برای شیوع بیمار‌های مختلف است.

او اذعان کرد: شهروندان در مصرف گوشت مرغ نگران نباشند، فقط مرغ‌های مصرفی خود را از طریق مراکز مجاز تحت نظارت دامپزشکی و به صورت بسته بندی که دارای مشخصات می‌باشد، تهیه کنند.

رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد از شهروندان خواست: هرگونه مراتب غیربهداشتی و گران فروشی را به شماره‌های ۴۲۴۴۲۲۲۸ و ۴۲۴۴۲۲۲۹ شبکه دامپزشکی مهاباد تماس بگیرند.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.