یک هزار و ۲۸۰ دستگاه انواع خودرو به شهروندان مرکز چهارمحال و بختیاری خدمات‌رسانی می‌کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مهرداد میرزاییان رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری شهرکرد گفت: ۸۵ درصد اتوبوس‌های ناوگان حمل و نقل عمومی مرکز چهارمحال و بختیاری فرسوده است و میانگین عمر اتوبوس‌های فعال در ناوگان حمل و نقل شهرکرد بالای ۱۱ سال است.

او افزود: متاسفانه در سال‌های اخیر به علت نوسانات اقتصادی، اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی ایران و کمبود اعتبارات، خرید اتوبوس جدید برای ناوگان حمل و نقل عمومی شهرکرد امکان‌پذیر نبوده است.


بیشتر بخوانید


میرزاییان میانگین فعالیت هر دستگاه اتوبوس در ناوگان حمل و نقل عمومی شهرکرد را روزانه حداقل ۱۲ ساعت اعلام و تصریح کرد: با توجه به عمر بالای اتوبوس‌های این ناوگان، هزینه نگهداری این اتوبوس‌ها بسیار بالاست.

او ادامه داد: هم‌اکنون یک هزار و ۲۸۰ دستگاه انواع خودرو به شهروندان مرکز چهارمحال و بختیاری خدمات‌رسانی می‌کند که از این تعداد ۱۲۴ دستگاه اتوبوس و یک‌هزار و ۱۵۶ دستگاه تاکسی است.

میرزاییان گفت: از مجموع یک هزار و ۱۵۶ دستگاه تاکسی فعال در شهرکرد ۹۳۲ دستگاه زردرنگ و به صورت گردشی و خطی و ۲۲۴ دستگاه سبزرنگ و از طریق خط بی‌سیم فعالیت می‌کند و ۷۰ درصد این تاکسی‌ها راننده کمکی دارند.

او افزود: از مجموع ۱۲۴ دستگاه اتوبوس فعال در این شهر ۵۳ دستگاه مختص بخش خصوصی و ۷۱ دستگاه مربوط به این سازمان است و ناوگان اتوبوسرانی شهرکرد به ۲۶ هزار نفر خدمات‌رسانی می‌کند که این تعداد قبل از دوران شیوع ویروس کرونا بیشتر بوده است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار