مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) سیستان و بلوچستان:

توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش در اولویت کمیته امداد

عبادی گفت:توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد در اولویت است و در این راه از هیچ تلاشی فرو گذار نخواهیم کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  سید مهدی عبادی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) سیستان و بلوچستان در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهارداشت: امسال ۱۹۰ میلیارد تومان اعتبار به پنج هزار و ۱۰۱ طرح با اشتغالزایی هشت هزار و ۹۶۰ فرصت شغلی برای توانمند سازی مددجویان کمیته امداد این استان تخصیص یافته است.

عبادی افزود: همچنین ۶۰ میلیارد تومان در سال ۹۷ و ۱۸۰ میلیارد تومان در سال ۹۸ برای توانمندسازی و ایجاد فرصت شغلی برای مددجویان سیستان و بلوچستان از سوی کمیته امداد هزینه شده است.

او  بیان کرد: امیداوریم تا پایان سال مبلغ ۱۹۰ میلیارد تومان اعتبار به بیش‌از ۲۰۰ میلیارد تومان با ۱۰ هزار فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) سیستان و بلوچستان برسد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) سیستان و بلوچستان گفت: توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد در اولویت است و در این راه از هیچ تلاشی فرو گذار نخواهیم کرد.

او  اظهارداشت: کمیته امداد سیستان و بلوچستان امسال با همکاری فنی حرفه ای و جهاد دانشگاهی به ۶ هزار نفر از مددجویان آموزش‌های اشتغال و توانمندسازی ارائه کرده است.

عبادی با بیان اینکه مسکن مددجویان کمیته امداد یکی دیگر از اولویت‌های مهم این نهاد حمایتی است افزود: در همین راستا در سال ۹۷ با سازمان برنامه و بودجه برای ساخت ۶ هزار واحد مسکونی به تفاهم رسیدیم.

او  ادامه داد: تا پایان سال افزون‌بر سه هزار واحد مسکونی ویژه مددجویان کمیته امداد در سیستان و بلوچستان ساخته خواهد شد و بقیه نیز تا پایان تیرماه آماده بهره‌برداری است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) سیستان و بلوچستان گفت: همچنین ۶۲۵ واحد در قالب تفاهم‌نامه با قرارگاه محرومیت زدایی سپاه ویژه مددجویان کمیته امداد داشتیم که تا کنون ۲۰۰ واحد آن افتتاح و بقیه نیز تا پایان سال تحویل مددجویان داده خواهد شد.

او  بیان کرد: چهار هزار واحد مسکونی با همکاری بنیاد مسکن در مناطق حاشیه نشین شهرستان‌های زاهدان و چابهار ساخته خواهد شد که اقدامات اولیه آن در حال اجراست.

عبادی اظهارداشت: همچین ۶۰ واحد مسکونی ویژه ایتام با همکاری صندوق توسعه ملی در سیستان و بلوچستان در حال ساخت است.

او افزود: ساخت ۴۹۷ واحد مسکونی با کمک بنیاد مستضعفان با ۵۵ میلیارد ریال ویژه مددجویان کمیته امداد در پنج شهرستان سیستان و بلوچستان در حال انجام است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) سیستان و بلوچستان گفت: ۳۸۰ هزار بسته معیشتی و ۲۷۰ هزار پرس غذای گرم در قالب طرح کمک‌های مومنانه بین مددجویان کمیته امداد این استان توزیع شده است.

او  بیان کرد: ۵۶ هزار و ۲۰۵ دانش آموز و چهار هزار و ۵۷ دانشجو در مباحث فرهنگی از حمایت‌های مالی کمیته امداد امام خمینی(ره) سیستان و بلوچستان بهره‌مند شده‌اند.

عبادی تصریح کرد: همچنین ۲ هزار و ۵۰۰ عدد تبلت با تفاهمی که با معاون اول رییس جمهوری شد قرار است بین مددجویان کمیته امداد سیستان و بلوچستان در راستای عدالت آموزشی توزیع شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) سیستان و بلوچستان گفت: سه هزار و ۷۵ سری جهیزیه و به همین میزان آموزش به مددجویان نوعروس کمیته امداد این استان ارائه شده است.

او  اظهارداشت: با ارائه مشاوره‌های تخصصی از سوی کمیته امداد به مددجویان از طلاق ۱۰ نفر در سیستان و بلوچستان جلوگیری شد.

عبادی با بیان اینکه ۱۲ هزار نفر از مددجویان کمیته امداد در بحث مشاوره‌های کمیته امداد شرکت داشتند افزود: همچنین ۱۴ هزار و ۵۹۸ مورد مشاوره فردی و گروهی به مددجویان سیستان و بلوچستان ارائه شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار