هزار و ۲۰۰ طرح اشتغال‌زایی در زابل ایجاد شد

بخشدار مرکزی زابل گفت: هزار و ۲۰۰ طرح اشتغال‌زایی با اعتباری بالغ بر ۳۲ میلیارد تومان از سال گذشته تاکنون با تسهیلات کم‌بهره در بخش مرکزی زابل ایجاد شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، علی راستگو بخشدار مرکزی زابل اظهارداشت: در این مدت ۱۵۳ طرح اشتغال‌زایی با اعتبار چهار میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره) اجرا شده است.

او  با اشاره به اینکه در بنجار (مرکز بخش مرکزی زابل) ۲۲ هزار هکتار مزرعه کشاورزی وجود دارد که در هنگام ترسالی ۱۷ هزار هکتار آن به زیر کشت می‌رود افزود: ۶هزار و ۳۰۰ هکتار در طرح ۴۶ هزار هکتاری قرار دارد که بخش‌هایی از آن هنوز اجرا نشده و نیاز به پیگیری دارد.
بخشدار بخش مرکزی زابل با بیان مشکلات بخش آموزش و پرورش در بنجار خاطرنشان‌کرد: ۱۶ فضای آموزشی تخریبی در این بخش وجود دارد و هر سال به دلیل عدم وجود مدارس خاص اعم از نمونه و دبیرستان دانشگاه تعداد دانش آموزان در هر مقطع کاهش می‌یابد.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به نیاز مبرم به ایجاد فضا‌های آموزشی، هم اینک در ۱۷ روستای بخش مرکزی زابل مدرسه در حال ساخت است.
راستگو تصریح‌کرد: اکثر منازل مسکونی در بخش مرکزی زابل از خشت و گل احداث شده در همین راستا بنیاد مسکن برای مقابله با حوادث طبیعی تا کنون تعداد ۲۰۰ منزل مسکونی را بازسازی کرده است.
وی ادامه داد: تا کنون خیرین مبلغ ۷۸۹ میلیون تومان کمک غیر نقدی شامل خرید جهیزیه، سبد غذایی، لوازم التحریر و پوشاک به مردم محروم این منطقه هدیه کرده‌اند.
بخشدار مرکزی زابل خاطر نشان کرد: این اعتبارات از طریق بنیاد برکت به جوانان جویای کار اهدا شده که جان تازه‌ای به کسب و کار‌های منطقه داده است.

زابل مرکز شهرستان زابل از توابع استان سیستان و بلوچستان است در فاصله ۲۰۵ کیلومتری شمال شرقی شهر زاهدان قرار دارد. فرمانداری زابل در سال ۱۳۹۲ به فرمانداری ویژه ارتقا یافت.

انتهای  پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار