مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی تهران:

تامین آب و برق شهرک های صنعتی همت مسئولان را می طلبد

پرنیان گفت: بیش از ۲۰ مورد مطرح شد که دستورات لازم برای چند مورد از آن‌ها ارائه شد. تاکید شد تا در تامین آب و برق شهرک‌های صنعتی همت کرده و از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کنند.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،پرنیان مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی تهران در جمع خبرنگاران بیان کرد: امروز دادستان تهران شنونده مشکلات قضایی، مواد اولیه، گمرک، بیمه و بانکی شرکت‌ها بود. دادستان تهران به عنوان دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی در استان تهران ورود پیدا کردند تا مشکلات را از نزدیک ببینند. نمی توان از مشکلات تولید در پشت میز صحبت کرد و این به برکت نامگذاری سال اتفاق افتاده است.

وی تاکید کرد: ۸۶ درصد رشد اشتغال و ۲۱۵ درصد افزایش رشد سرمایه گذاری را داشتیم و مهاجرت را به سمت تولید می‌بینیم. باید تمام موانع تولید از سر راه تولید برداشته شود تا تولیدکنندگان به جای ۷۰ خوان تولید تنها به فکر تولید کالای با کیفیت و رقابت پذیر، پایین آوردن قیمت تمام شده و صادرات باشد.

او بیان کرد: قفل بزرگی به پای صنعت تهران بسته شده به عنوان ممنوعیت استقرار در شعاع ۱۲۰ کیلومتری بسته شده و امیدواریم پیش از عید باز شود. ما مناسبات محیط زیستی را رعایت خواهیم کرد و هیچ واحدی نباید تحت فشار پیچ و خم‌های بنگاهداری تعطیل شود. اجازه تعطیلی حتی یک نیرو کار را هم نداریم. امروز استقبال خوب فعالان صنعتی را شاهد بودیم، بیش از ۲۰ مورد مطرح شد که دستورات لازم برای چند مورد از آن‌ها ارائه شد. تاکید شد تا در تامین آب و برق شهرک‌های صنعتی همت کرده و از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کنند.

پرنیان با تاکید بر اهمیت توجه  به بخش خصوصی گفت: ما باید راه را باز کرده و موانع را رفع کنیم تا با ادبیات مشترک حمایت از تولید که در کشور شکل گرفته به توسعه صنعت کمک کرده و جلو سرمایه گذاری‌های غیر مولد و غیر سالم را بگیریم. افرادی که به دنبال سرمایه گذاری در شهرک‌های صنعتی زمین خریداری کردند مورد برخورد قرار گرفتند. افرادی که سال‌های گذشته عرصه‌های صنعتی را به ناحق اشغال کردند قراردادشان فسق شد تا بستر برای رشد تولید فراهم شود.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی تهران گفت: در شرایط سخت کرونا شاهد بودیم در شدید‌ترین تحریم‌ها تولید را بدون توقف ادامه دادیم و بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ قلم کالای وارداتی در این مدت داخلی سازی شد. نهضت ساخت داخلی در کشور شکل گرفت تا با حرکتی عظیم شرکت‌های دانش بنیان را وارد صنعت کنیم. توسعه واحد‌های صنعتی بیشترین تصمیماتی است که در این روز‌ها به دست ما می‌رسد و امیدوار هستیم ادامه پیدا کند.

او تصریح کرد: در مجموع ۱۶ درصد واحد‌های ما تعطیل هستند که سال‌های گذشته فعالیت داشتند. اگرچه امسال هیچ واحدی تعطیل نشده، اما در حال حاضر ۹۳۰ واحد تعطیل در تهران وجود دارد که ۱۲۰ واحد از آن‌ها با همراهی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به چرخه تولید بازگردد.

پرنیان بیان کرد: نرخ تعطیلی سال گذشته ۲۲ درصد بود. عمده مشکلات آن‌ها اختلال در تامین نقدینگی و مواد اولیه، مشکل تامین مواد اولیه، تکنولوژی و بازار هم از جمله عوامل موثر بر تعطیلی واحد‌ها بود. مشکلات این واحد‌ها در قالبت کارگروهی با عنوان کیلینیک بررسی شده و مشکل آن‌ها رفع می‌شود. نرخ بازگشت واحد‌های تعطیل در حال رشد است و علاقه مندی برای سرمایه گذاری افزایش پیدا کرده است.

او با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی صادرات استان تهران گفت: با سیاست دولت و قوه قضائیه هیچ بانکی حق ندارد باعث تعطیلی واحد‌های تولیدی شود. جلو بنگاه‌داری بانک‌ها گرفته شده است. گاهی یک واحد تولیدی به مرحله تولید می‌رسد، اما تامین نشدن نقدینگی یا تاخیر در این موضوع می‌تواند باعث بروز اختلال و تعطیلی شود. هر واحد تولیدی که امادگی بازگرداندن واحد تولیدی به چرخه تولید باشد اماده پیگیری برای بازگشت به تولید و بازگرداندن به مالک اصلی شرکت هستیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: شهرک صنعتی ، تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار