محمد علی شجاعی گفت: مجموعه تهدیدات در طرح جامع پدافند غیرعامل استان جمع بندی خواهد شد و کلیه بخش‌ها به ویژه صنایع مکلف به اجرای این مبانی هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد  ، محمدعلی شجاعی در نشست شورای پدافند غیر عامل استان با بیان اینکه هر طرح باید ضمانت اجرایی داشته باشد گفت: در سند پدافند غیرعامل استان آنچه مربوط به حوزه‌های اقتصادی و صنعتی است در شورای تامین استان برای اجرا همراه با تعیین برنامه زمانبندی تصویب خواهد شد و واحد‌های صنعتی ملزم به اجرا و رعایت مبانی پدافند غیرعامل در استان خواهند شد.


بیشتر بخوانید 


شجاعی به اشاره به اینکه ۴۴ درصد جمعیت استان روستانشین هستند، افزود: ۹۱ درصد از منابع آبی استان در بخش کشاورزی مصرف می‌شود و در سفر مقام معظم رهبری به استان، ایشان بخش کشاورزی پیشران اقتصادی خراسان شمالی معرفی کردند.

او با بیان اینکه کشاورزی بدون آب معنا ندارد، افزود: در طرح جامه تهیه شده پدافند غیرعامل استان بخش کشاورزی به عنوان قوت و قدرت استان خراسان شمالی به خوبی در نظر گرفته شده است، اما به مسئله کم آبی و بحران آب در این طرح به عنوان یک تهدید غیرنظامی برای استان توجهی نشده است و باید به عنوان پیوست در این طرح لحاظ شود.

شجاعی کمبود آب را مانعی برای توسعه و ایجاد مشکلات در حوزه‌های مختلف مانند تامین معیشت و اشتغال عنوان کرد.

شجاعی با اشاره به پیگیری‌های استان برای تخصیص سهم به خراسان شمالی در طرح انتقال آب از دریای عمان به شرق کشور، گفت: بررسی مسئله کم آبی در استان خراسان شمالی که ۸ دشت از ۱۱ دشت آن ممنوعه است از اهمیت بالایی برخوردار است و می‌تواند دلیلی علمی برای اجرای طرح‌های انتقال آب به استان باشد.

شجاعی بر همراهی مردم برای اجرا هر گونه طرحی در استان تاکید کرد و افزود: اجرای مبانی و اصول در سند پدافند غیرعامل استان مستلزم همراهی مردم و فهم مشترک است که صدا و سیما و رسانه‌ها باید در خصوص این طرح بسته‌ای برای اطلاع رسانی و آگاه سازی به مردم تعریف کنند.

او  با تاکید بر وجود عنصر انسجام و هم افزایی در مجموعه مدیریت استان گفت: به رغم وجود کمبود‌های فراوان، اما با ایجاد هماهنگی بین دستگاهی تلاش داریم نداشته‌ها را تامین کنیم و این انسجام دلیل عدم نگرانی مسئولان ملی برای خراسان شمالی در بروز اتفاقات مختلف مانند سیل است.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.