رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری، در خصوص کلاهبرداری به بهانه فروش بلیط تور‌های مسافرتی به شهروندان هشدار داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سرهنگ مرتضی عسگری رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به در پیش بودن عید نوروز و تمایل مردم به سفر، مسافرت در این ایام به دلیل سرسختی ویروس منحوس کرونا متفاوت از سال‌های گذشته خواهد بود و بدون شک فعالیت‌های تور‌های مسافرتی متأثر از این موضوع بسیار محدود است، با این حال، مجرمان سایبری با تبلیغ دروغین تور‌های داخلی و خارجی به دنبال کلاه برداری از شهروندان هستند.

او افزود: مجرمان سایبری با درج تبلیغات دروغین و فریبنده در فضای مجازی ابتدا اعتماد افراد را جلب کرده و سپس مبالغی را به عنوان خرید بلیط، رزرو هتل و ... از شهروندان دریافت می‌کنند.


بیشتر بخوانید


سرهنگ عسگری اضافه کرد: تبلیغ و ثبت نام تور‌های مسافرتی در دوران محدودیت‌های کرونایی با قیمت‌های فریب دهنده از طریق تبلیغات در فضای مجازی یکی از شگرد‌های کلاهبرداری افراد سودجو بوده و در موارد متعددی شهروندان تحت تأثیر این تبلیغ‌ها قرارگرفته و مبالغ هنگفتی را در اختیار این افراد سودجو قرار می‌دهند.

او ادامه داد: درگاه‌های فیشینگ یکی دیگر از شگرد‌های کلاهبرداری این افراد سودجو بوده و با هدایت افراد به این درگاه‌ها اطلاعات بانکی شهروندان را به سرقت می‌برند.

سرهنگ عسگری به شهروندان توصیه کرد: شهروندان در خرید بلیط و رزرو تور‌های مسافرتی دقت لازم را به عمل‌آورده و به سایت‌های معتبر مراجعه نمایند و از قرار دادن اطلاعات شخصی و بانکی خود به سایت‌های نامعتبر جدا خودداری کنند.

او افزود: شهروندان می‌توانند در صورت بروز هرگونه مشکل احتمالی موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir اطلاع‌رسانی کنند و از کارشناسان پلیس فتا راهنمایی‌های لازم را دریافت کنند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار