رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) چهارمحال و بختیاری با اشاره به شیوع کرونا و استفاده کودکان از فضای مجازی گفت: پویش مردمی کودکان سایبری در استان آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سرهنگ مرتضی عسگری رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) در چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه پلیس فتا حامی کودکان در فضای مجازی است، اظهار داشت: این پویش در راستای ارتقای سطح آگاهی اجتماعی خانواده‌ها و فرزندان در خصوص شیوه صحیح استفاده از فضای مجازی و کاهش و پیشگیری از آسیب‌های ناشی از استفاده ناصحیح فضای مجازی آغاز شده است.

او با اشاره به اینکه با شیوع ویروس کرونا دسترسی کودکان و دانش‌آموزان به اینترنت از جمله شبکه‌های اجتماعی افزایش یافته است افزود: این پویش به منظور کاهش شکاف دیجیتال بین والدین و فرزندان و افزایش حساسیت اجتماعی والدین نسبت به وضعیت کودکان در فضای مجازی فعال شده است.


بیشتر بخوانید


عسگری اضافه کرد: در بسیاری از موارد ناآگاهی والدین و همچنین دانش‌آموزان نسبت به این فضا، زمینه بروز آسیب‌های اجتماعی را افزایش می‌دهد که این آسیب‌ها خسارت جبران‌ناپذیری به کودکان و آینده آن‌ها وارد خواهد کرد.

او ادامه داد: ورود غافلگیرانه دانش‌آموزان به فضای مجازی و نبود پیوست فرهنگی در این زمینه، باعث شد تا پلیس فتا با همکاری آموزش و پرورش به منظور ارائه آموزش به خانواده‌ها و کودکان و نوجوانان، با فعال ساختن این پویش، وارد عمل شده تا زمینه آموزش خانواده و فرزندان را در حوزه سواد مجازی ارتقا دهد.

عسگری با تاکید بر اینکه در سال‌های گذشته در حوزه دانش‌آموزان در فضای مجازی پرونده‌های خاصی وجود نداشت گفت: با افزایش دسترسی دانش‌آموزان به این فضا، تعدادی پرونده در حوزه مزاحمت اینترنتی، انتشار اطلاعات خصوصی دیگران و نشر اکاذیب در پلیس فتا تشکیل شده است.

او افزود: این پویش به مدت یک هفته در تمام نقاط استان در حال اجراست و مردم می‌توانند هر گونه مشاوره و راهنمایی را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش فوریت‌های سایبری به صورت آنلاین دریافت کنند.

عسگری اضافه کرد: این پویش در راستای جریان‌سازی و افزایش حساسیت نسبت سوادمجازی با رویکرد پیشگیری از آسیب و ارتقای آگاهی اجتماعی جامعه نسبت به فضای مجازی فعال شده است و به بررسی کودکان و اعتیاد اینترنتی، شکاف دیجیتالی والدین و کودکان، ایمنی در فضای مجازی، آسیب جسمی، اعتقادی، فکری، اجتماعی و اخلاقی فضای مجازی توجه دارد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار